سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

پس از بازبینی هیأت انتخاب

اسامی فیلم‌های تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد

فیلم کوتاه تهران*

سینماپرس: کریم عظیمی، مسعود امینی‌تیرانی و مهدی فرودگاهی که اعضاء هیات انتخاب جشنواره فیلم‌های تجربه‌گرای جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را تشکیل می‌دهند پس از بازبینی آثار رسیده اسامی نهایی فیلمهای این بخش را اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اسامی فیلم‌های تجربه‌گرای راه یافته به سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از سوی هیأت انتخاب این بخش اعلام شد:

«روایت محدود بعد از حرکت» کاوه شاملو از کرج، «۲۵نفر» محمدرضا فرطوسی از خرمشهر، «زندگی کاغذی» محمدرضا مرادی از اراک، «تاریکی» سروش آرایش از تهران، «او» مصطفی رحیمی از تهران، «قاب عکس یا: چگونه یک تصویر در حلقه زندگی قرار می گیرد و به ما می فهماند که زمین به شکل عجیبی گـِـرد است! » علی اکبر فیروزجنگ از تهران، «پارکینگ» عباس عمرانی‌بیدی از سبزوار، «آنتراکت» مجید فخریان از بوشهر، «من، آنا و سینماتوگراف» رامین رحمانی از اردبیل، «برزخ» احمد کاوند از بروجرد، «بی آنکه با من حرفی بزند» شاهین دانشفر از کرج، «ژخ» امیررضا جلالیان از قزوین، «شام کاغذی» الناز میلانی سبزوار از تهران، «دی‌اند» سید پوریا پیشوایی از کرج، «من نگویم شرح آن» حمید جعفری از تهران، «سقوط آزاد» سجاد ایمانی از نوراباد ممسنی، «جار» سینا مصطفی زاده از رشت، «کبریت بی‌خطر» اکبر تراب ‍ور از همدان، «شکستنی است» مهدی آقاجانی از تهران، «آبی قرمز سفید» علی پورخوشبخت از تهران، «۱۳۶» مصطفی ربانی از تهران، «برفک» معصومه قوامی مال خلیفه از اصفهان.

این گزارش حاکیست‌سوابق هنری اعضاء هیات انتخاب جشنواره فیلم‌های تجربه گرای جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای اطلاع علاقه مندان اینجا آمده است؛

«کریم عظیمی» سال ۱۳۵۰ در اردبیل متولد و از سال ۶۸ وارد عرصه سینما شده است. از آثار مطرح وی می‌توان به فیلم‌‌های کوتاه آتا، آنا، سینما، پروانه‌ها در برف می‌میرند، خطوط فرضی، خانه‌ام ابریست و... اشاره کرد. عظیمی در بیش از ۲۰۰ جشنواره جهانی و ملی حضور داشته است و بیش از ۵۰ عنوان جایزه در سطح بین‌المللی و داخلی  کسب کرده است.  

نشان سلطنتی جشنواره جهانی کانادا و تندیس طلایی جشنواره جهانی فیلادلفیای آمریکا برای فیلم «خانه‌ام ابری است»، مدال طلای جشنواره جهانی بلژیک برای فیلم سینما، پری طلایی جشنواره جهانی باکو برای فیلم «آتـــا»، تندیس جشنواره جهانی کلومبوس آمریکا برای فیلم «پروانه‌ها در برف می‌میرند»، مدال برنز جشنواره جهانی لهستان برای فیلم «سینما» و... و. تنها بخشی از افتخاراتی است که عظیمی به نام خود ثبت کرده است.

وی از سی امین جشنواره فیلم کوتاه تهران عنوان «بهترین بهترین‌ها» را برای ۳۰ دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران دربافت کرد. عظیمی همچنین در جشنواره‌های داخلی و خارجی همچون جشنواره جهانی استارت جمهوری آذربایجان بالکو، جشنواره جهانی فیلم صد، جشنواره خانه سینما و... در جایگاه داور نیز حضور داشته است.

«مسعود امینی‌تیرانی» سال ۱۳۵۰ در نجف آباد متولد شد. این مستندساز، کارگردان و فیلمبردار سال ۱۳۶۵ وارد انجمن سینمای جوان شد و از دانشگاه هنر رشته سینما با گرایش فیلمبرداری فارغ التحصیل شده است. مدرس تصویربرداری و کارگردانی در انجمن سینمای جوان و آموزشگاه‌های سینمایی کارگردانی فیلم سینمایی بیداری، برای سه روز و فیلم‌های مستند، کوتاه و تجربی همچون داوود، یونس، این راه همیشه بود، نقل خطرناک، خاک حافظه، ملالی نیست، مجموعه تلویزیونی حضور، مجموعه آیت حسن و... را بر عهده داشته است.

وی با فیلم «خاک حافظه» جایزه بهترین گفتار متن و بهترین تحقیق را از جشنواره سینما حقیقت و با فیلم «فیروزآباد» جایزه بهترین کارگردانی، تدوین و تحقیق را از جشنواره مستند کیش بدست آورده است. همچنین «زارچ» جایزه بهترین تدوین از جشنواره مستند کیش و «صبرکن هوا روشن شه» جایزه بهترین تصویربرداری از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را برای او به همراه داشته‌اند.

«مهدی فرودگاهی» متولد سال ۱۳۵۲در همدان دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، فیلمسازی را از سال ۱۳۶۷ و با همکاری مطبوعات  از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده که ماحصل آن ساخت ۶ فیلم کوتاه و انتشار مطالبی درباره سینما و ادبیات است.

نوشتن، ترجمه و ویرایش عمده‌ترین دل مشغولی او در این سال‌ها بود است. ویرایش بیش  از ۲۰ عنوان کتاب و کاتولوک سینمایی، گردآوری کتاب‌های رویاهای بیداری، باران و  حرفی از جنس زمان، سردبیر نشریات روزانه جشنواره‌های سینمایی، عضویت در هیات انتخاب و داوری، پژوهشگری در زمینه فیلم کوتاه و تدریس در کارگاه‌های آموزش  فیلمنامه‌نویسی در سراسر کشور از مهمترین فعالیت‌های او به شمار می‌آیند.

تهیه کنندگی نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های مستند سایه‌های باد، فانوس خون، بازی  ناتمام و دروازه‌های خالی و مجموعه برنامه سینمای جهان برای تلویزیون، نویسندگی متن برنامه‌های تلویزیونی مانند گل آفتاب و اینک مهر، نگره جهانی ملاصدرا، جشنواره‌های  کتاب و مطبوعات کودکان و نوجوانان، سه دوره جشنواره پویانمایی تهران، سومین و  چهارمین جشنواره سینما، نوشتن متن آنونس افزون بر ۳۵ فیلم ایرانی و خارجی  برای پخش تلویزیونی و سینمایی از دیگر کارهای او  محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.