دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

مدیر بخش جلوه‌گاه‌ نور جشنواره فیلم مقاومت:

دولت اگر مروج آثار انقلابی نیست حداقل فضا را برای عرضه اندام و اباحه‌گری لیبرالیست‌ها و ضد انقلاب‌ها فراهم نکند

نصیربیگی

سینماپرس: امیر نصیربیگی مدیر بخش جلوه‌گاه نور جشنواره مقاومت با بیان این که امروزه متاسفانه انتظار حمایت از فیلم های ارزشی از دولت ها یک به یک انتظار واهی تبدیل شده تاکید کرد: دولت اگر نمی تواند یا نمی خواهد مروج آثار در طراز انقلاب و اسلام باشد لااقل فضا را برای عرضه اندام ضد انقلاب و لیبرالیسم هنری و اباحه گری باز نگذارد.

به گزارش سینماپرس، امیر نصیر بیگی مدیر بخش جلوه‌گاه نور سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این جشنواره ضمن ابراز امیدواری برای اینکه مقام های مسئول به تعریف درستی درباره ی برنامه فرهنگی نظام برسند، گفت: این روزها حتی با تحریف معنوی فرمایشات رهبری معظم انقلاب، بحث اقتصاد و فرهنگ با رویکرد جهادی را با ساخت چند باب سینما و تئاتر تطبیق می دهند و در توجیه خود حرف هایی طرح می کنند که واقعا مسئله امروز سینمای ایران نیست. ما امیدواریم دوستان واضح از اغراض و برنامه های خود صحبت کنند و خیلی شفاف از برداشت شان از سیاست های نظام و تجلی اجرایی آن سخن بگویند تا امکان ارزیابی درست و بهتری برای عموم فراهم شود.

وی همچنین گفت: سینمای ملی در هر کشوری به فرهنگ ملی و نمادهای ملی اش مباهات می‌کند اما آن چیزی که هم اینک سینمای ایران از آن رنج می برد سر درگمی و از خود بیگانگی است. یعنی به عبارتی بخش اعظمی از سینمای ایران و تقریبا همه سینمای بدنه بی هویت است و کارهایی در آن تولید می شود که صرف نظر از ارزش گذاری از حیث محتوا، رخداد آن در هر جایی از دنیا قابل تصور است.

مدیر امور انجمن های سازمان بسیج هنرمندان، هویت اسلامی و ایرانی را نماد یک فیلم مناسب برشمرد و اظهار داشت: اگر فیلمی بتواند به ارزش های فرهنگی ما وفادار باشد و در خدمت ارزش های ملت قرار گیرد یک فیلم ایرانی است و الا هراثر حتی با ارزش هنری، ایرانی نیست. این در حالی است که کمتر از میان معدود نمایندگان  این نوع تفکر، فیلم هایی برای شرکت در رخدادهای بین المللی انتخاب می شوند و گاهی هم بر عکس فیلم هایی برای عرضه و تجارت و جایزه به خارج می روند که تصور جهانی را بر علیه کشور ما بر می انگیزانند.

نصیر بیگی رخدادهای پیرامونی فیلم قصه ها را از مصادیق این معضل معرفی کرد و افزود: فرآیند جایزه آوری یک فیلم سیاه نما، برای همه ی ما باید آموزنده باشد. فارغ از گرایش های سیاسی، باید ببینیم که فیلمی مانند قصه ها و محصولات مشابه آن در چه فضایی مجوز ساخت کسب می کنند و باز در ادامه چه چیزهایی انگیزه لازم برای چنین تجری هایی را می دهد و این نوع تفکرات را به طمع عرض اندام می اندازد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.