یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

گلایه های یک بازیگر در مصاحبه با سینماپرس

سلطانیان: شعار همگرایی می‌دهیم اما در عمل واگرا شده‌ایم/ برای حفظ آبرو خودم را بازنشسته کردم!

اسماعیل سلطانیان در غرفه خبرگزاری سینما ایران در هجدهین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون معتقد است در این روزها اگرچه همه شعار همگرایی می دهند ولی بیشتر از گذشته در عمل واگرا شده ایم و کار کردن در سینما دیگر با شرایط سالهای گذشته قابل قیاس نیست.

سلطانیان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس پیرامون کم کاری خود در عرصه بازیگری گفت: «بعد از بازی در «چ» باز هم پیشنهاد داشتم اما همه کارها به لحاظ فیلم نامه ای ضعیف بودند. من برای کارم ارزش هایی قائل هستم که در هیچ کدام از کارهایی که به من پیشنهاد شد، وجود نداشت؛ شاید هم عده ای نمی خواهند امثال من بازی کنند!»

وی افزود: «من برای حفظ آبرو خودم را بازنشسته کرده ام و شاید باید ۲۰ سال پیش این کار را می کردم»

بازیگر فیلم «بایکوت» در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر علت بیان اینگونه اظهارات تلخ و اینکه مگر در سینما به وی جفایی شده است یا خیر، اظهار داشت: «من به سینما جفا کردم نه سینما به من؛ سینما راهی را که باید برود، می رود. زمانه از شوری به تلخی رسیده، من به چشم راستم گفته ام دردت را به چشم چپم مگو، شاید روزی به تو خیانت کرد. یکرنگی ها از بین رفته است.»

کارگردان فیلم «همه دختران من» تصریح کرد: «من اگر می دانستم اوضاع هنر و نمایش به این جا می رسد، شغل دیگری پیدا می کردم و  هنرهای دراماتیک نمی خواندم؛ من زمانی در دانشگاه پزشکی قبول شدم ولی  آن را رها کردم و لیسانس بازیگری و کارگردانی گرفتم؛ اما اگر می دانستم وضعیت سینما به این جا ختم می شود، جایی زندگی می کردم که در آن محله اصلا سینما و تلویزیونی وجود نداشت!»

سلطانیان افزود: «فیلم «همه دختران من» را سال ۷۲ ساختم که در زمان خودش خیلی موفق بود، اما بعد از آن خوردند و بردند. من همان سال باید خودم را بازنشسته می کردم. هنر این روزها مسیر دیگری را می رود و من مجبور شدم با کناره گیری از عرصه فیلمسازی به نحوی خودزنی کنم و در حال حاضر از آن همه عشق و علاقه به هنر هفتم، تنها چند بازی در برخی فیلمها و سریالها برایم باقی بماند.»

وی اظهار داشت: « بعد از پیروزی انقلاب، کسانی که بجای برخورداری از زندگی مرفه سوار اتوبوس دو طبقه می شدند و از درون همین مردم فعالیتهای هنری انجام می دادند، این روزها می خواهند کارهای ارزشی و بزرگ بسازند اما آیا واقعأ شرایط  برایشان فراهم است؟»

وی افزود:« سینمای فعلی جای من و امثال من نیست،مطمئنم که اگر هم بخواهم کاری کنم نه اجازه می دهند و نه با نگاه برخی تصمیم گیرندگان و سیاستگذاران، ما را جزو دایره فیلمسازان نمی دانند.»

سلطانیان در پایان بیان داشت: «می دانم روزی فرا می رسد که مولاناها و حافظ ها دوباره ظهور خواهند کرد و مفهوم عشق و انسان دوستی دوباره احیا میشود. امیدوارم روزی برسد که همه به جای «یا علی» گفتن، «با علی» باشند و در جهت تکریم همدیگر قدم بردارند.»

نظرات

  • رضا ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ - ۰۶:۲۹
    0 0
    او بیشترین ضربه را از عنوان بازیگردان خورد زمانی که هنوز این عنوان در سینما جایگاه نداشت و برای چند کارگردانی که اکنون شهرت دارند و اسماعیل را نمی بینند ... درواقع او زمان زیادی برای انها خرج کرد که و برای برخی او نقش کارگردان را بازی میکرد... اما دراین میان به خاطر انتخاب بازیگر در حق عده ای هم بی انصافی کرد و اعمال نظرهایش منطقی و کارشناسانه نبود و عاقبت آن همین تک افتادن است که متاسفانه تنها شامل او نشده و از برخی محبت های زیادی او به فعالان جدید سینما و تلویزیون هم ضربه خورده و نکته آخر اینکه چه اشکالی دارد یک نفر بازیگر خوبی باشد اما در سر هوس کارگردانی نداشته و راهی که از اول به آن علاقه داشته را ادامه دهد چه تعداد کارگردان داریم که گاهی فقط یک فیلم وگاهی نهایت دو فیلم سینمایی می سازندو بعد دیگر نیستند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.