دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸

سینمای خلاق و آثار روانشناختی

دوشنبه ۱۳ مرداد؛ نشست مشترک دکتر فاطمی استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد با سینماگران

دکتر سید محسن فاطمی

سینماپرس: دکتر" سید محسن فاطمی" در نشستی با سینماگران درباره سینمای خلاق و آثار روانشناختی آن به بحث و گفت وگو می نشیند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست سینمای خلاق و آثار روانشناختی آن به همت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی دوشنبه ۱۳ مرداد برگزار می شود.

در این نشست، "سید محسن فاطمی" استاد ایرانی دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی با سینماگران به بحث و گفت وگو خواهد نشست.

هدف از برپایی این نشست، تقویت پشتوانه علمی سینما و ارتباط دو سویه سینما و دانشگاه است.

دکتر سید محسن فاطمی دارای مدرک فوق دکترا در رشته روان‌شناسی از دانشگاه هاروارد آمریکا، دکترا (Ph.D.) در رشته آموزش زبان از دانشگاه بریتیش کلمبیا، و مدرک دکترا در رشته روان‌شناسی از دانشگاه کالیفرنیا است. وی در دانشگاه‌های بریتیش کلمبیای کانادا و فینیکس آمریکا به تدریس در دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس، و دکترا مشغول است و با دانشگاه تهران و دانشگاه علم و صنعت همکاری آموزشی و پژوهشی دارد.

دکتر فاطمی عضو انجمن روان‌شناسی آمریکا، انجمن مطالعات آموزشی کانادا، انجمن فلسفه آموزش کانادا، انجمن روان‌شناسی آموزشی کانادا، و سازمان نظام روان‌شناسی جمهوری اسلامی ایران است. وی در حوزه‌های روان‌شناسی اجتماعی،   روان‌شناسی فرهنگی، روان‌شناسی مشاوره، روان‌شناسی سیاسی، روان‌شناسی نفوذ و تصمیم‌گیری، روان‌شناسی مذاکره، ارتباطات و زبان، روان‌شناسی رسانه، روان‌شناسی فیلم، فلسفه آموزش، روش تحقیق، مبانی آموزش، و مطالعات اجتماعی آموزش در دانشگاه‌های  مختلف آمریکای شمالی تدریس کرده و در حال حاضر در دانشگاه هاروارد نیز در حوزه روان‌شناسی مشغول به تدریس است. وی از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون مقالات متعددی در کنفرانس‌های علمی ارائه کرده و آثار متعددی از او در مجلات تخصصی علمی و بین‌المللی در ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، و ایران به چاپ رسیده است.

از جمله کتاب‌های این چهره مطرح دانشگاهی می‌توان به How We Speak Shapes How We Learn: A Linguistic & Psychological Theory of Education که توسط انتشارات Edwin Mellen Press در نیویورک به چاپ رسیده و کتا‌ب‌های «هوش هیجانی»، «تحلیل شخصیت»، و «زبان و روان‌شناسی مذاکره» که توسط انتشارات سارگل در تهران به چاپ رسیده اشاره کرد.

نشست سینمای خلاق و آثار روانشناختی آن نخستین جلسه از سلسله نشست های علمی- سینمایی است که از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در نشست یاد شده می توانند دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۸ به خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ مراجعه کنند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.