دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

نشریه ای برای علاقمندان سینما و ویدئو

بابک حمیدیان؛ در گوشه و کنار تئاتر و حوالی سینما/ شماره دوازدهم «سینمای خانگی» بر روی باجه‌های مطبوعاتی سراسر کشور

نشریه سینما خانگی شماره 12

سینماپرس: دوازدهمین شماره دو هفته نامه نشریه «سینمای خانگی» هفته اول مردادماه ۹۳ منتشر شد که در بخش «هدیه نشریه سینمای خانگی» به زندگی هنری و فعالیت های بابک حمیدیان پرداخته است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، دوازدهمین شماره «سینمای خانگی» به معرفی، نقد و تحلیل برخی از جدیدترین فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های ایرانی و خارجی شبکه نمایش خانگی از قبیل خط ویژه، استخر، پیشنهاد بی شرمانه به نقاش مرده، عروس برفی، گلوگاه شیطان، حوالی اتوبان و ... پرداخته است.

در شرح صفحات این مجله که به مدیر مسئولی مهدی عظیمی میرآباد منتشر می شود آمده است:

ترنج (محصولات ویدئویی)

فیلمهای ویدئویی یکی از محصولات اصلی شبکه سینمای خانگی به حساب میآیند. فیلمهایی که در این چند سال اخیر فراز و نشیبهایی از لحاظ کیفیت و کمیت داشته است. با تمام نقاط ضعفها و قوتهایی که این فیلمها دارند، نمیشود اهمیتشان را انکار کرد؛ چرا که تجربه ثابت کرده که فیلمهای ویدئویی در گذر زمان همواره مشتریهای ثابتی داشتهاند و به همین خاطر هم یکی از مهمترین دریچههای اقتصادی این هنر و صنعت به شمار میآیند.  از این روی در این شماره کمی تمرکز نشریه را معطوف این فیلمها کردهایم و به بررسی و تحلیل محتوایی و فرمی آنها پرداختهایم. با توجه به اینکه در دیگر رسانههای مکتوب و حتی مجازی مجال بحث به این آثار داده نمیشود، شاید برای اولین بار باشد که به فیلمهای ویدئویی از منظر نقد و بررسی پرداخته شده باشد. البته بخش ترنج تنها محدود به این فیلمها نمیشود و دو فیلم حوالی اتوبان ، خط ویژه و گلوگاه شیطان هم دیگر عناوینی هستند که در ادامه خواهید خواند. 

جهان نما (رنگ های تصویری)

همیشه ژانر سینمای وحشت و در عین حال معمایی طرفدران بیشماری در میان مخاطبان سینمای جهان داشته است. مخاطبان ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند و کم نیستند مخاطبانی که دلشان قنج میرود برای هیجان و دلهره البته از نوع سینمایی! در این شماره به معرفی و تحلیل یکی از فیلمهای این ژانر یعنی خانه رویایی پرداختهایم. اما فیلم دیگری که شاید برای بسیاری جالب باشد، فیلم «هنکاک » با بازی ویل اسمیت پرآوازه است. فیلمی جذاب که روایتی از زندگی یک ابرقهرمان کاملاً متفاوت را به تصویر کشیده است.  اگر از ژانر علمی تخیلی و کمدی لذت میبرید، پیشنهاد میکنیم حتماً مطلب مربوط به این فیلم را بخوانید تا با دنیای هنکاک آشنا شوید. و اما اگر صفحات پیش رو را تورق کنید متوجه خواهید شد که در بخش جهاننما دوفیلم «پایین شهر » با کارگردانی بن افلک و فیلم علمی تخیلی «کد منبع » را نیز مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادهایم.

دنیای نقش‌ها (دو انیمیشن خاص)

این شماره برای طرفداران انیمیشنهای «نمو» و «ماداگاسکار» جذاب خواهد بود. اما نه به دلیل اینکه این دو انیمیشن در این شماره مورد بررسی قرار گرفته باشند؛ نه! دلیل این جذابیت پرداختن به دو انیمشین «سامی۲ » و «پنگوئنهای ماداگاسکار» است؛ «سامی۲ » با توجه به فضایی که مشابه به «نمو» دارد، خیلی از طرفداران انیمیشن را دوباره به دل اقیانوسهای رنگارنگ هدایت خواهد کرد.  اما «پنگوئنهای ماداگاسکار» همانطور که از اسمش پیداست داستانهایی در خصوص چند پنگوئن با نمک انیمیشن معروف «ماداگاسکار» را روایت میکند کهبیشک برای طرفدارن این انیمشن جالب خواهد بود که بدانند چه بر این پنگوئنهای دوست داشتنی آمده! به غیر از بررسی این دو عنوان، مجموعه مطالب دو انیمشین «برنارد » و «عملیات آجیلی » هم در ادامه از نظرتان خوا هد گذشت.

فانوس (مخاطبان حرفه ای)

صداپیشگان از جمله هنرمندانی هستند که خیلی از موقعها هنرشان در مهجوریت قرار میگیرد و آنطور که باید و شاید دیده نمیشوند. بیشک دوبلورها نقش بسیار تعیین کنندهای در ارتقای کیفیت محصولات شبکه سینمای خانگی دارند. به همین دلیل در این شماره از نشریه سینمای خانگی به سراغ یکی از پیشکسوتهای این هنر رفتهایم. با منوچهر والی زاده هم صحبت شدهایم. در بخش چهره هم به بهانه حضور بابک حمیدیان در فیلم عروس برفی که این روزها در شبکه سینمای خانگی عرضه شده، به سراغش رفتهایم و کارنامه حرفهای او را بررسی کردهایم. در بخش اخبار هم مخاطبان حرفهایتر شبکه سینمای خانگی میتوانند از آخرین اخبار شبکه آگاهی پیدا کنند. نقد مخاطبان نشریه، جدول راهنمای فیلمهای شبکه سینمای خانگی، عناوین دیگر مطالبی هستند که در این بخش گنجانده شده است.

نشریه سینما خانگی شماره 12

نمای نزدیک (در گوشه و کنار تئاتر و حوالی سینما)

بابک حمیدیان در سال ۱۳۵۹ در شهر تهران دیده بر جهان گشود. علاقه وافر حمیدیان به دنیای هنر و پشتیبانی خانواده هنردوستش سبب شد تا در انتخاب رشته دانشگاهیش ، در رشته نمایش و گرایش طراحی صحنه مشغول به تحصیل شود و متعاقبا در سال ۱۳۷۸ با حضور بر صحنه تئاتر اولین نقش آفرینیش را تجربه کند. اما اولین حضور بابک حمیدیان در عرصه سینما در سال ۱۳۸۲ و فیلم "قدمگاه" به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور باز میگردد. فیلمی که در جشنواره فیلم فجر موفقیتهای خوبی را تجربه کرد و راه را برای حضور فعال تر بابک حمیذیان در عرصه سینما مهیا کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.