چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷

در گفتگو با سینماپرس

چشم آذر: بر خلاف رویه‌ام،تم هایم را بعد از مونتاژ «کلاشینکف» اجرا کردم/ ساخت موسیقی«مرد چهل ساله»تمام شد

ناصر چشم آذر آهنگساز در مراسم چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران

سینما پرس: ناصر چشم آذر آهنگساز فیلم «کلاشینکف» در خصوص روند ساخت موسیقی فیلم گفت: « موسیقی این فیلم به گونه ای دیگری ساخته شد؛ من بر خلاف رویه خودم که موسیقی های مد نظرم را پیش از مونتاژ فیلم اتود میزدم ، این بار بعد از تدوین فیلم، براساس روند فیلم و سناریو، تم هایی را زدم و آن را به اجرا در آوردم.»

خالق «باران عشق» در گفتگو با خبرنگار سینما پرس پیرامون میزان اعمال نظر کارگردان و تهیه کننده در ساخت موسیقی فیلم افزود: «کار سینمایی یک کار گروهی است. در روند ساخت موسیقی که نظر شخص مد نظر باشد، موفقیتی رخ نخواهد داد. در مورد فیلم «کلاشینکف» تم رمانتیک و غمگینی که متناسب با فضای فیلم آماده کرده بودم مورد پسند سعید سهیلی قرار گرفت.»

چشم‌آذر افزود: «بر اساس کاراکتر پسر جوان فیلم که زندگی معمولی داشت و مدام با بدشانسی مواجه می شد، تم غمگینی را اجرا کردم. سعید سهیلی موسیقی را شنید و گفت با فضای فیلم و کاراکتر کاملا همگون است و همخوانی دارد. اما در برخی سکانس های اکشن نظراتی داشتند.»

آهنگساز فیلم «آتش بس» تصریح کرد: «من برای نظر تهیه کننده و کارگردان اهمیت زیادی قائل هستم. در ساخت موسیقی فیلم «کلاشینکف» موسیقی که برای سکانس های اکشن ساخته بودم حجم زیادی داشت و سهیلی خواست که این میزان موسیقی را کاهش دهم و من هم از نظر حجم صدای آن را کمتر کردم.»

چشم آذر در مورد میزان تعلق موسیقی «کلاشینکف» به خود اظهار داشت: «موسیقی کاملا ساخته ذهن خودم است و از هیچ اثری اقتباس نکرده ام.»

وی تصریح کرد: «عده ای که پیش از ساخت موسیقی فیلم، هیچ موسیقی گوش نمی دهند و فیلمی نمی بینند اغلب ذهن های کم بُعد و کم حجمی دارند. من معتقد هستم می توانیم موسیقی بشنویم و اتفاقا موسیقی خوبی هم بشنویم اما سمت آن نرویم. آهنگساز باید توانایی این را داشته باشد که موسیقی گوش دهد اما هنگام ساخت اثر خود، به آن سمت نرود و از تراوش های ذهنی خود استفاده کند.»

چشم آذر در پایان گفت: «در حال حاضر ساخت موسیقی فیلم «مجرد چهل ساله» به کارگردانی شاهین باباپور را به پایان رسانده ام و قرار است برزو ارجمند ترانه آن را بخواند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.