یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱

با تأکید بر پژوهش و تحقیق اصولی

پروانه معصومی: فیلم‌های دفاع مقدس باید همراه با دلبستگی و عشق به این گونه سینمایی تولید شود

پروانه معصومی

سینماپرس:پروانه معصومی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون معتقد است :ساختن فیلم با موضوع مهم حماسه دفاع مقدس باید از یکنواختی و بی مایگی متون خارج شود و به فضایی با عملکرد مطلوب، سازنده و همراه با دلبستگی و عشق به این ژانر نگاه و تولید شود.

به گزارش سینماپرس وی افزود: سوژه های زیادی درباره جنگ و وقایع بعد از جنگ داریم که هنوز به آنها پرداخته نشده و می تواند موضوعات بسیار خوبی برای فیلم های این حوزه باشد.

معصومی همچنین خاطرنشان کرد: فیلم های دفاع مقدس جزء بهترین فیلم های سینما ایران محسوب می شود البته اگر امروزه به تمامی زاویای آن نگاه جدی شود.

این بازیگر سینما بر این باور است متاسفانه آنچه درجنگ اتفاق افتاده با آن چیزی که ما در قالب سینما به آن پرداخته ایم تفاوت دارد وتنها چند فیلم نام آشنا هستند که به خود جنگ با واقعیت ها پرداخته اند.

وی تصریح کرد: نداشتن تحقیق در زمینه های مختلف دفاع مقدس وعدم نگارش موضوعات روایتی جنگ آنهم درتمامی ابعاد آن از مهمترین ضعف های این ژانر است.

معصومی با اشاره به اینکه دفاع مقدس اتفاقات ناب وبکری دارد که هنوز سینماگران نتوانسته اند به تصویر بکشند، گفت: سینماگران وفیلم نامه نویسان باید به متن وعمق جنگ رجوع کنند و این متن به معنای صرفا جبهه جنگ نیست بلکه تمام شهرهای ایران و اقشار جامعه در گوشه گوشه این اتفاق تاریخی سهیم هستند که با استفاده از این ناگفته ها می شود آثاری فاخر خلق کرد.

وی اظهار داشت: نمی توان گفت تا چند سال دیگر می شود درباره جنگ و دفاع مقدس فیلم ساخت زیرا اگر زیربنای تولیدات را نگارش با تحقیق اصولی و نگاهی محتوایی پیش ببریم قطعا تا چندین نسل آینده هم می توان آثار قابل توجه و تاثیرپذیر تولید و این حماسه بزرگ را جاودانه کرد.

بازیگر فیلم های سینمایی "گل های داوودی" و" ناخدا خورشید" گفت: بدیهی است انقلاب ودفاع مقدس ما از بزرگترین حماسه های جهان بشمار می رود و هیچ اتفاق این چنینی  را نمی توان با آن مقایسه کرد و اگر امروز در سایر کشورها شاهد مقاومت ها و ایستادگی در برابر ظلم هستیم متاثر از حماسه آفرینی و مقاومت مردم میهن ما است و همین نزدیکی افکار می تواند بهترین سوژه ها برای تبادل فرهنگ در حوزه بین المللی و گسترش سینمای مقاومت آنهم از جنس برون مرزی باشد.

معصومی درباره بودجه جشنواره مقاومت نیز گفت: با توجه به اینکه فیلم های حوزه دفاع مقدس بسیار هزینه بر است و بخش خصوصی به خاطر کمبود بودجه قادر به ساخت آثاری در زمینه جنگ و دفاع مقدس نیست باید بخش دولتی و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه کمک کند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به جشنواره مقاومت و جنگ بی تفاوت باشیم افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس و مقاومتی که داشتیم جوان های زیادی از کشورمان جان خود را برای آرمان هایشان دادند. همه ما باید پاسخگوی رشادت های آنها باشیم و قطعا برگزاری جشنواره مقاومت می تواند قطره ای از دلاوری های آنها را جبران کند.

بازیگر«یوسف پیامبر» خاطرنشان کرد: باید قدر کشورمان را بدانیم زیرا در کشوری زندگی می کنیم که ۸ سال مقاومت داشته و جوان های زیادی را از دست داده است باید جنگ را برای همیشه و حتی برای نسل های آینده مان زنده نگه داریم. اینکه جشنواره فیلم مقاومت هر سال برگزار می شود اتفاق بسیار خوبی است زیرا با این کار تولیداتمان در این حوزه افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: به واسطه جشنواره مقاومت می توانیم سلحشوری های رزمندگانمان را به رخ جهانیان بکشیم البته برای اینکار باید برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم ضمن اینکه با توجه به بین المللی بودن این جشنواره حتما از فیلمسازان کشورهای دیگر که در این زمینه نیز فعال هستند دعوت کنیم تا حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.