یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵

در گفتگو باسینماپرس؛

سهیلی: «کلاشینکف» سخت ترین فیلمی است که تا بحال ساخته‌ام/ مخاطب بخاطر قصه به سینما می‌رود

سعید سهیلی در کلاشینکف

سینماپرس: سعید سهیلی کارگردان فیلم «کلاشینکف»گفت:«فیلمی که قرار است برای تماشاچی اکران شود نیاز به قصه محکم ، قوی و جذاب دارد و باید بدانیم که مخاطب بخاطر قصه به سینما می رود.»

سهیلی در گفتگو با سینماپرس، ادامه داد:« فیلم هایی که دارای قصه نیستند معمولا مخاطب کمتری را جذب می کنند .در چند سال اخیر عادت شده فیلم هایی می سازند که یا قصه ندارد یا در آن ها قصه ای بسیار کم رنگ و تک خطی وجود دارد که توان جذب تماشاگر را ندارد در حالیکه من فکر می کنم سینمای ایران در این مقطع بیش از هر چیز نیاز به فیلم های قصه گو با قصه های محکم و قوی دارد.»

وی افزود: به همین دلیل تمام فیلم هایی که در پانزده سال فعالیتم به عنوان سینماگر ساختهام قصه گو بودهاند و روز به روز سعی کردهام فیلمی که می سازم قصه اش از قوام بیشتری برخوردار باشد چرا که تماشاچی سینما از یک فیلم قصه طلب می کند و دوست دارد داستان و روند ماجراهای فیلم را دنبال کند و با کاراکترها همراه شود و به نحوی با قصه فیلم درگیر شود تا از تماشای آن لذت ببرد

سهیلی درباره اینکه ایده اولیه این فیلم چگونه به ذهن اش رسیده است گفت:«ایده اولیه فیلم از یک عکش نشات گرفت. به این شکل که من عکسی را دیدم که در آن یک پسر جوان پشت به دوربین قرار دارد و در یک دستش اسلحه بود و در دست دیگرش دستان یک دختر بچه . همین عکس جرقه اولیه قصه فیلم «کلاشینکف» را در ذهنم زد و داستان فیلم بر مبنای آن شکل گرفت.»

سهیلی گفت:« فیلم «کلاشینکف»سخت ترین فیلم دوران حرفه ای من بوده است. گروه فیلمبرداری هر دو روز جابجا می شد چون بسیار تعدد لوکیشن داشتیم و این کار را بسیار سخت می کرد. ضمن اینکه بیشتر زمان فیلم در لوکیشن های خارجی می گذرد.»

وی درباره انتخاب بازیگران کودک فیلم نیز گفت:«موقع نوشتن فیلمنامه ساعد سهیلی و رضا عطاران را انتخاب کرده بودم و بقیه بازیگران در طول پیش تولید انتخاب شدند. کاندیداهای متفاوت و متعددی داشتیم و در نهایت به این اکیپ از بازیگران رسیدیم که گروه بسیار هماهنگ و خوبی بودند.»

سهیلی درباره انتخاب بازیگر کودک ناشنوای فیلم  گفت:« پیدا کردن این بازیگر  بسیار سخت و زمان بر بود. تا جایی که تصمیم گرفتیم سراغ بازیگر کودکی برویم که نقش کودک ناشنوا را ایفا کند. تا اینکه در آخرین روزهای پیش تولید ستایش اسماعیلی را پیدا کردیم و متوجه شدیم کودکی بسیار مستعد و با هوش و صبور است. این کودک حدود دو ماه ،روز و شب با گروه همراه بود و هرگز کوچکترین اعتراضی نکرد.»

وی افزود: «ستایش در این کار خیلی اذیت شد چراکه روند تولید فیلم و حضور در آن برای یک کودک سنگین است اما او بسیار خوب بازی کرد. خیلی با انرژی و با انگیزه ظاهر شد و کلی برای نقش زحمت کشید و این هم از شانس ما بود که در آخرین روزها این بچه مستعد و دوست داشتنی را پیدا کردیم.»

سهیلی درباره زمان اکران فیلم نیز گفت:«برای من زمان اکران فیلم فرقی نمی کند . فیلم اگر بتواند با تماشاگر ارتباط برقرار کند در بدترین شرایط اکران هم می تواند فروش خوبی داشته باشد. به نظر من فیلم هایی که گیشه ناموفق دارند فیلم هایی هستند که خودشان دچار لکنت در قصه گویی و روایت هستند و این فیلم ها اگر در ایده آل ترین شرایط و مثلا در اکران نوروز هم به نمایش درآیند ناموفق خواهند بود .»

وی ادامه داد: «معتقدم فیلم باید خودش پتانسیل فروش و جذابیت لازم برای کشاندن تماشاگر به سینما را  داشته باشد. اکران «کلاشینکف» در هر مقطع زمانی پیشنهاد می شد قبول می کردم و مخالفتی نداشتم چرا که فیلم دارای شاخصه های لازم برای جذب مخاطب است

سهیلی در پایان اضافه کرد:« فیلم را با تدوین مجدد کمی روان تر و به اصطلاح  شسته رفتهتر کردیم .کمی از زمان فیلم کاسته شده و پایان آن هم نسبت به نسخه جشنواره کمی تغییر کرده است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.