جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

دلیل ممانعت فارابی از ساخته شدن فیلمی درباره "فلسطین"

کاسه ساز

باشگاه خبرنگاران: فیلمنامه ای که به گروه کودک بنیاد سینمایی فارابی در دوره قبل ارائه کردم، علم رغم تلاش‌های بسیار من برای ساخت رد شد.

حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران  گفت: به دلیل ضعف مدیریت فرهنگی سینمای ما، متاسفانه عملکردهایی که صورت می‌گیرد دیر رخ می‌دهد به طور مثال ابتدا فیلم "آرگو" ساخته می‌شود و بعد ما به این فکر مقابله با آن می‌افتیم.
 
وی ادامه داد: قبل از این که موضوع یا حرکتی از طرف غرب، رژیم صهیونیستی و هالیوود مطرح شود، حرکتی انجام نمی‌دهیم زیرا ما در کشورمان سینما و فیلمسازی را جدی نمی‌گیریم.
 
کاسه ساز افزود: با یک فیلم کوتاه می شود تاریخ یک کشور را زیر سوال برد.
 
وی بیان کرد: موضوع فلسطین همانطور که امام خمینی (ره) هم بارها تاکید کردند، همواره برای ما موضوع پراهمیتی بوده است اما در ایران خیلی کم بر فیلمسازی در این حوزه پرداخته شده و  اگر هم اتفاقی افتاد خیلی شخصی بوده است اما شاهد نهادی فرهنگی که بخواهند به مظلومین فلسطین، افغانستان و سایر ملل مظلوم بپردازند، نبودیم.
 
تهیه کننده "پروانه ای در مه" عنوان کرد: متاسفانه این اشکال در مدیریت فرهنگی است  البته در همه دوره‌ها شاهد این ضعف بوده،و این  را نمی‌شود گفت تنها مربوط به این دوره است.
 
کاسه ساز تصریح کرد: فکری برای پرداخت به این مباحث وجود ندارد برای مثال ما در پرداخت به مسائل انقلابی، دینی، مذهبی و شرعی خود آنقدر کم کار شده ایم و اگر هم کسی کار کند او را محکوم به شعار زدگی می کنیم تا با مسئله شعاری شدن به ارزش ها از سینما حذف شوند.
 
وی عنوان کرد: مظلومیت فلسطین که همیشه در تاریخ بوده این روزها شدت گرفته است و همه دنیا به فکر سرپوش گذاشتن بر مسئله رژیم صهیونیستی هستند و تلاش می‌کنند این جنایت دیده شود اما وظیفه ما هنرمندان رساندن مظلومیت این مردم به گوش دنیا است.
 
تهیه کننده "کارناوال مرگ" عنوان کرد: من در دوره قبل در مورد کودکان غزه و کمک به بچه‌های ایران به این کودکان فیلم نامه ای داشتم که علی رغم تلاش های من برای ساخت این فیلمنامه گروه کودک سینمایی فارابی در دوره احمد میرعلایی به من حرف جالبی زد مبنی بر  اینکه  شما فرزند خود را برای تماشای این فیلم می‌بری؟
 
وی تصریح کرد: این صحیح نیست که نگاه گروه کودک فارابی تنها محدود به قصه‌های طنز، انیمیشنی یا موزیکال باشد.
 
کاسه ساز خاطر نشان کرد: علی رغم شعارهایی که برای ساخت فیلم‌های این چنینی داده می شود، در عمل به دلیل ضعف مدیریت فرهنگی، جدی به این مسائل نگاه نمی‌شود. 

نظرات

  • رضا ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ - ۰۸:۰۹
    0 0
    در مقابل فیلمی به نام فیلادلفی یا امثال هم ساخته میشود که از اساس یعنی فیلم نامه ، کارگردانی و انتخاب بازیگر و سایر اجزای فیلم اشکالات مهمی دارد و ساخت و پخش فیلم ضد تبلیغ شده و تمام تلاش مردم مظلوم فلسطین را هم دچار خدشه می کند... و متاسفانه سالهاست که نتوانسته ایم در مدیریت فرهنگی خصوصا در سینما به مهندسی دقیق و پیش بینی شده برسیم و برای موضوعات مختلف برنامه ریزی منطقی و قابل اجرایی را طراحی کنیم ... هرچند در همین اوضاع نابسامان گاه ستارگانی در سینمای ایران می درخشند اما کهکشان سینمای ایران همچنان نادیده باقی مانده است!!!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.