پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

با حکم طاهری مدیر کل نمایشی کشور

اردشیر صالح پور دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد

دکتر اردشیر صالح پور

سینماپرس: مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی طی حکمی دکتر اردشیر صالح پور را به عنوان دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس در متن حکم حسین طاهری آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر اردشیر صالح‌پور

جشنوارة بین‌المللی تئاتر فجر جریان پویای زندگی است و نمایش حیات و سبزینه‌هایش در گسترة تئاتر این مرز وبوم؛ و جایگاه‌اش را صد البته مرهون تلاش و خلاقیت یکایک هنرمندان ایران‌ِ اسلامی و همة دست‌اندرکاران و مجریان امر است.

با امعان نظر به مرتبت والای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سپهر هنرهای نمایشی، و عنایت به تخصص و تجربیات ارزندة جناب‌عالی در این حوزه، شما را به عنوان «دبیر سی‌وسومین دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌نمایم.

برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد هنر نمایش با مؤلفه‌های سال اقتصاد و فرهنگ، و در طراز انقلاب اسلامی ایران، با بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت تئاتر کشور و عرصه‌های بین‌المللی، و استفاده از توان و مشارکت همة هنرمندانِ گران‌سنگ و فرهیخته با گونه‌گونی سلایق و علایق، و نیز دست‌اندرکاران اجرایی و میسور است، که ان‌شاالله با مشاوره همه‌سویه، مداقه تام و برنامه‌ریزی هدف‌مند شما محقق شود.  توفیق‌تان را درتصدی مسئولیت پیش‌رو، از حضرت حق خواستارم."

بر اساس این گزارش دکتر اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر متولد 1336 ایذه و صاحب مدرک دکترای تخصصی پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.

از او آثاری چون «گرامافون ونمایش»، «نفشه‌های سوگوار»،«پیکرک‌ها»، «عروسک‌ها و صورتک‌های ایران باستان» به چاپ رسیده است. صالح‌پور بیش از ده عنوان نمایش‌نامه نوشته، چند نمایش را کارگردانی کرده و سابقه بازیگری در تئاتر را نیز دارد.

مدیریت تئاتر استان‌های کشور، عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر، مدیریت اجرایی جشنواره‌های تئاتر، مدیریت پخش هنری انجمن موزه‌های جهانی(ایکوم ایران) و دبیری جشنواره تئاتر عروسکی نیز در کارنامه صالح‌پور دیده می‌شود.

او سابقه 20 ساله تدریس در دانشکده‌های مختلف هنری را دارد و عضو هیات علمی فرهنگ و هنر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.