شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

به بهانه اکران فیلمی از منوچهر محمدی

جواد عزتی: کارگردان فیلم عامدانه و هوشمندانه شباهت‌هایی از«طلا و مس» را در « فرشته‌ها با هم می‌آیند» گنجانده است

جواد عزتی در فیلم سینمایی فرشته هاباهم می آیند به کارگردانی حامد محمدی

سینما پرس: جواد عزتی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص ویژگی نقش روحانی در فیلم «فرشته با هم می آیند» و شباهت آن با فضای فیلم «طلا و مس» گفت: « از تصمیم کارگردان برای انتخاب من در این نقش می توان پی برد محمدی عامدانه شباهت هایی را از «طلا و مس» در دل فیلمش گنجانده است.»

عزتی در گفتگو با سینماپرس افزود: « البته حامد محمدی کارگردان فیلم دوست داشت شخصیت ها شبیه به هم باشد ولی این مسئله اصلا سبب نگرانی من نشد چرا که می دانستم در هر صورت شخصیت این ۲ روحانی که بازی کرده ام، با یکدیگر فرق خواهد داشت.»

بازیگر فیلم «طلا و مس» اظهار داشت: « بی شک موقعیت اجتماعی مشترک یک کاراکتر هرگز نمی تواند دو شخصیت را در دو فیلم جداگانه شبیه به هم کند.»

وی افزود:«با این حال آقای محمدی پیرامون این ۲ فیلم نگرانی نمی دید که مثلا «فرشته با هم می آیند»، یاد آور «طلا و مس» برای مخاطب باشد؛ کارگردان فیلم حتی در بخش هایی میخواست وجه تشابهی هم وجود داشته باشد»

این بازیگر پیرامون دلیل شباهت کاراکترها و فضای ۲ فیلم افزود: «دلیل شباهت کاراکتر را من نمی توانم توضیح دهم اما در مورد شباهت فضای فیلم معتقد هستم نوعی هوشمندانه وجود داشت؛ بالاخره فیلم «طلا و مس» یک فیلم تحسین شده و موفقی بود و فضای فیلم «فرشته ها با هم می آیند» می توانست فضای دلنشین «طلا و مس» را برای مخاطب زنده و تداعی کند.

عزتی در بخشی دیگر از این گفتگو پیرامون دلیل انتخاب نقش یک فرد معتاد در فیلم «کلاشینکف» که نقش کوتاهی هم بود، اظهار داشت: «تفاوت نقش ها برایم مهم است. اما دلیل اصلی من برای بازی در این فیلم دوستی من با سعید سهیلی است؛ ایشان مایل بود من در فیلم شان بازی کنم و من هم آن نقش را بازی کردم.»

بازیگر سریال های کمدی تلویزیون افزود: «من از ۱۶-۱۷ سالی که از تئاتر شروع کردم همیشه متفاوت کار کردم. اما از آن جا که مردم آثار کمدی را دوست دارند، نقش های کمدی من بیشتر به چشم می آید و من هم دوست دارم نقش های کمدی و طنز بازی کنم. البته در این چند ساله تعداد کارهای جدی من بیشتر از کارهای طنزم بوده است.»

وی اظهار داشت: «ساعت های بیشتری زمان گذاشته ام. مثلا در «قهوه تلخ» مهران مدیری ۲ سال برای فیلمبرداری حاضر شدم و همان ۲ سال هم سر صحنه فیلمبرداری «سرزمین کهن» کمال تبریزی بودم. همیشه سعی کرده ام ۲ کفه ترازو را مساوی نگه دارم، اما مردم آثار کمدی را بیشتر می پسندند.»

عزتی پیرامون ویژگی ها و سختی های موجود در نقش های جدی و کمدی افزود: «هر کدام سختی خوشان را دارد. اما اکثر کارهای جدی به خصوص در ایران تکیه شان به قصه است و در آثار کمدی تکیه شان به بازیگر و موقعیت هایی است که بازیگر در آن حضور می یابد.»

وی در پایان گفت: «در کارهای کمدی به دلیل تکیه بر بازیگر، کار کمی سخت تر است. چرا که در آثار جدی، قصه بازیگر را یک قدم به جلو هدایت می کند و بازیگر کار ساده تری را به نسبت بازی در آثار کمدی انجام می دهد. کمدی لحظه است و همین مسئله کار کمدی را سخت تر می کند.»

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.