پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

واکنش کارگردان «سکوت بره‌ها» به جنایات صهیونیست‌ها

جاناتان دمی: تماشای جنازه کودکان غزه غیر قابل تحمل است

جاناتان دمی

سینماپرس: جاناتان دمی کارگردان فیلم مشهور سکوت بره ها که برنده اسکار برای این فیلم است جنایات صهیونیست ها را در غزه محکوم کرد.

به گزارش سینماپرس، «جاناتان دمی»، کارگردان سرشناس هالیوودی در مصاحبه‌ با «هافینگتون پست» ضمن انتقاد شدید از اشغال فلسطین توسط اسرائیلی‌ها گفت: نمی‌دانم چگونه می‌توان استفاده وحشتناک اسرائیل از زور علیه مردم فلسطین را درک کرد.

کارگردان «سکوت بره‌ها» در ادامه اظهار کرد: بیشتر از هر چیز به همه کودکان بی‌گناهی فکر می‌کنم که کشته می‌شوند و مدام این فکر به ذهنم خطور می‌کند که خواهش می‌کنم صلح برقرار کنید، دیوارها را فرو بریزید و برای صلح کار کنید. نمی‌توانم تصور کنم زندگی به عنوان یک فلسطینی در غزه مورد تهاجم و تماشای جنازه کودکان بر روی زمین تا چه اندازه غیرقابل تحمل است.

«دمی» در ادامه هرگونه نمایش قدرت و خشونت را محکوم کند و این می‌تواند شامل ایالات متحده و هر کشور دیگری نیز باشد.

اسرائیل از پنج‌شنبه هفته گذشته تهاجم زمینی را به سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد و تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از مردم فلسطین در جریان این حملات شهید شده‌اند.

«جاناتان دمی» متولد ۲۲ فوریه ۱۹۴۴ کارگردان، تهیه کننده و نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۹۹۱ برای کارگردانی فیلم «سکوت بره‌ها» با بازی «آنتونی هاپکینز» و «جودی فاستر» جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.