یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

به بهانه اکران«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

گفتگو با بازیگری که از «کلاه پهلوی» کارش را آغاز کرد/ امیرعلی دانایی:ویژگی‌های کار با « افخمی» خیلی خاص است

امیر علی دانایی در نشست رسانه ای مجوعه تلویزیونی «کلاه پهلوی»

سینما پرس: امیرعلی دانایی بازیگر فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی در خصوص نحوه انتخاب اش در این فیلم گفت: «بعد از کلاه پهلوی» بهروز افخمی بازی من را در تئاتر «نام همه مصلوبان، عیسی است» دید و آن جا بود که من را برای بازی در فیلم شان دعوت کرد.»

دانایی در گفتگو با سینماپرس افزود: «بعد از سریال «کلاه پهلوی» در ۲ تئاتر به کارگردانی ایوب آقاخانی بازی کردم. در یکی از این تئاترها، مرجان شیرمحمدی هم بازی می کرد. بهروز افخمی در آن کار به عنوان مشاور کارگردان حضور داشت و بازی من را دید و به این صورت من برای بازی در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» انتخاب شدم.»

بازیگر سریال «کلاه پهلوی» در ادامه افزود: «یادم می آید شب اولی که آقای افخمی را دیدم، کنارشان رفتم و گفتم که دوست دارم با شما همکاری کنم. افخمی گفت من در این فیلم نقش مناسبی برای تو ندارم چرا که همه کاراکترهای من مسن هستند. برای کار بعدی حتما با هم همکاری خواهیم داشت.»

دانایی تصریح کرد: «کار من در تئاتر به شکلی پیش رفت که افخمی یک روز گفت می خواهم در «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بازی کنی و آن جا بود که فیلمنامه را به من داد.»

دانایی پیرامون پذیرفتن نقش گفت: «بعد از بازی در سریال «کلاه پهلوی» دوست داشتم در سینما یک نقش اول را بازی کنم. پیشنهاد از سوی بهروز افخمی به گونه ای بود که به خودم گفتم شاید چنین فرصتی تا مدتی تکرار نشود و نباید فرصت همکاری با افخمی را از دست بدهم. به همین دلیل بود که پیشنهاد بازی در این فیلم را قبول کردم و از این همکاری هم بسیار راضی هستم.»

بازیگر نقش اول فیلم «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی در خصوص نحوه بازی گرفتن بهروز افخمی اظهار داشت: «قبل از فیلمبرداری با افخمی در مورد نقش صحبت کردم و تمام نقطه نظرات خودشان را پیرامون نقش به من گفتند. من هم تمام تلاش خودم را برای ایفای نقشی که مد نظر افخمی بود، به کار گرفتم.»

دانایی تصریح کرد: «بهروز افخمی کارگردان راحت و خندانی است و به همین دلیل فضای خاصی در پشت صحنه حاکم می شود. افخمی از آن دست کارگردانانی است که از بازیگر بازی می گیرد. اما یک ویژگی که افخمی دارد این است که وقتی بازیگری را انتخاب می کند، یعنی نیمه راه را با آن بازیگر رفته و به فضای فکری بازیگر نزدیک شده است.»

وی افزود: «ویژگی کار کردن با افخمی خیلی خاص بود؛ چرا که افخمی هنگام فیلمبرداری، به گونه ای بود که انگار دارد فیلم را در ذهناش تدوین می کند و این یک ویژگی خاص و بزرگی است که می توان از کار کردن با چنین کارگردانی نهایت استفاده را در کسب تجربه داشت. افخمی فیلم را در ذهن اش تدوین شده می دید و بعد دکوپاژ را می چید.»

دانایی ضمن بیان این که هیچ گاه به دنبال  کسب پول نبوده و بعد از بازی در سریال «کلاه پهلوی» منتظر نقش مناسبی بوده است افزود: «من سعی کردم در مسیر یادگیری و بهتر شدن قدم بردارم. ۲ سال تئاتر کار کردم که در همان ۲ سال از ایوب آقاخانی چیزها یادگرفتم. بازی من در تئاتر اولین بازی من در آن مدیوم بود و خیلی از بازیگران تئاتر آموختم تا توانستم در آن ۲ سال بر معلومات خود افزودم.»

وی اظهار داشت: «از بهروز افخمی و داریوش مهرجویی بسیار آموختم. این کارگردانان، افرادی نیستند که فرصت کار کردن با آن ها همیشه اتفاق بیافتد.»

دانایی در مورد شخصیت خود در فیلم افخمی گفت: «کاراکتر فیلم به من نزدیک بود و شباهت های اندکی با آن داشتیم. آن کاراکتر یک فرد شوخ و شنگ است در حالی که من چنین نیستم. بازیگر هنگام بازی در فیلم، اندوخته هایی را با خود می برد که متعلق به خودش است. من هم در این فیلم سعی کردم اندوخته های چند ساله خود را همراه ببرم.»

وی در پایان افزود: «قرار است همکاری من و بهروز افخمی ادامه پیدا کند و از این بابت خیلی خوشحال هستم.»

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.