سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

«تنهای تنهای تنها» به کره جنوبی رفت/ فیلم عبدی پور در اختتامیه جشنواره کودک پوسان نمایش داده می‌شود

تنهای تنهای تنها

سینماپرس: فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» به عنوان فیلم اختتامیه در روز ۵ مرداد در جشنواره فیلم کودک کره جنوبی نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی پور از تولیدات صدا و سیما مرکز بوشهر در نهمین دوره جشنواره فیلم کودک بوسان کره جنوبی که از ۱ الی ۵ مرداد برگزار می‌شود، حضور دارد.

«تنهای تنهای تنها» به عنوان فیلم اختتامیه در روز ۵ مرداد به نمایش در می‌آید.

این فیلم در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش تجلی اراده ملی، توانست با کسب ۱۱ جایزه، رکورد دار کسب جوایز شود. این فیلم همچنین موفق به کسب عناوین و دریافت جوایز فراوانی از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر (میثم فرهومند) در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سال ۹۱ شد.

داستان این فیلم از یک تخیل مشترک کودکانه آغاز می‌شود، این تخیل به رابطه‌ای عمیق و فطری می‌انجامد، فراز و فرود‌های این رابطه و وابستگی آن به تاثیرات اجتماعی برنامه هسته‌ای ایران در سطح بین المللی و در ‌‌نهایت گسست این رابطه باعث کمال فکری «رنجرو» بازیگر اصلی فیلم می‌شود.

«رنجرو» کودکی بوشهری با تخیلی قوی است که برای کارکنان روسی نیروگاه اتمی بوشهر ماهی می‌برد. وی با «الگ» کودکی روسی بواسطه یک رویای مشترک کودکانه آشنا می‌شود. این دو کودک هرچند زبان هم را نمی‌فه‌مند اما بهترین دوستان یکدیگر می‌شوند.

استفاده از بازیگران محلی و بهره‌مندی از نماد‌های فرهنگ بومی مانند لهجه، لباس و فضای خانه‌های بومی با وجود نشان دادن محرومیت‌های مردم این خطه، بر جذابیت فیلم می‌افزاید. این فیلم در سی‌و‌یکمین جشنواره سینمایی فیلم فجر عنوان پدیده این دوره را به خود اختصاص داد و علاوه بر جوایز این جشنواره، در گفتمان سینمای انقلاب یکی از دو فیلم برگزیده ققنوس طلایی انتخاب شد؛ و به عنوان بهترین فیلم‌ جشنواره برگزیده‌ شده است. میثم فرهومند، آرمن هوانسیان، آنا پانوسیان، عباس باک و تیگران الکسانیان بازیگران «تنهای تنهای تن‌ها» هستند.

«تنهای تنهای تنها» ساخته احسان عبدی‌پور در بخش بلند سینمای ایران برنده جوایز پروانه زرین بهترین فیلم بلند، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر کودک و نوجوان (میثم فرهومند) شد و در بخش سینمای بین‌الملل هم جایزه بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.