سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

در اعتراض به کشتار مسلمانان روزه دار غزه

ارجمند:افشای‌ جنایات‌ اسرائیلی‌ها باید دغدغه همیشگی اهالی هنر باشد/ بیداری وجدان عمومی یک ضرورت است

داریوش ارجمند*

سینما پرس: داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص فجایع پیش آمده در غزه گفت: « کسی از دولتمردان همیشه مدعی غرب و کشورهای عربی به فکر کسانی که در غزه از بین می روند، نیست و بیداری وجدان عمومی بیش از پیش در این روزها یک ضرورت است.»

مالک اشتر سریال «امام علی (ع)» در گفتگو با خبرنگار سینما پرس اظهار داشت: «من به عنوان یک بازیگر به شدت ناراحت هستم که نمی توانم کاری از نزدیک برای نجات آن مردم بی گناه انجام دهم. من حتی زمانی یک نمایشنامه در مورد فلسطین با عنوان «صفر اشغال» نوشتم. و شناخت کاملی از فلسطین دارم و تاریخچه این جنایت را می شناسم.

بازیگر سریال «ستایش» تصریح کرد: «سازمان ملل  منفعل است و شورای امنیت هم  چماقی به نام وتو در اختیار دارد و با همان ابزار همیشه مانع از محکومیت جدی رژیم صهینویستی در قبال اینگونه جنایات است

ارجمند در ادامه تاکید کرد: «سازمان ملل به عنوان یک نهاد جهانی موفق عمل نکرده و خود را درگیر جنگ ها و فجایع  خونین نمی کند. نام این سازمان را نباید سازمان ملل گذاشت. این نهاد با شورای امنیت خود فقط وتو را ابزار و وسیله خود قرار داده و هیچ گاه به طور جدی وارد عمل نشده تا به این جنگ ها پایان دهد.»

وی گفت: «فردی از قاره آفریقا که متاسفانه دنبال نام خود، نام «حسین» را یدک می کشد و همه فکر می کردند که این فرد ارادت خاصی به مسلمانان دارد، این روزها در جایگاه یک رئیس جمهور مثل امپراطور دوزخ در آمریکا نشسته و این جنایت را تماشا می کند و بجای دفاع از حقوق بشر انسانی مدام از جنایتکاران اسرائیلی حمایت می‌کند.»

ارجمند تصریح کرد: «من تصاویری را دیدم که زبانم از گفتن آن قاصر است. کودکان معصومی که در آتش سوخته شده اند. چرا دنیا با دیدن این تصاویر دردناک به خود نمی آید؟ دنیا به کجا دارد می رود؟ تا به کی می خواهیم بی تفاوت باشیم؟»

این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: در برابر این حملات و اتفاقات دردناک باید همه مسلمانان به ویژه کسانی که مانند اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه امکان تولید آثار هنری و ادبی جهت روشنگری اذهان عمومی را دارند دست در دست هم قرار دهند و افشای جنایات اسرائیلی ها را در همه مراحل زندگی خود جزو دغدغه هایشان قرار دهند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.