چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

در گفت وگو با سینماپرس مطرح شد

حمید اعتباریان تهیه کننده یک فیلم اولی می شود/ یک فیلمساز زن «کیجا» را کارگردانی می‌کند

حمید اعتباریان

سینماپرس: حمید اعتباریان تهیه کننده سینما صبح امروز از ادامه نگارش «سن پطرزبورگ ۲» توسط پیمان قاسمخانی خبر داد و گفت: همچنان در حال آماده سازی فیلم سینمایی «کیجا» از یک کارگردان فیلم اولی برای حضور در جشنواره فیلم فجر هستیم.

بنابراین گزارش،  وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین  فعالیتهای خود اظهار داشت: پیمان قاسمخانی در سفر به سر می برد  و بعد از مدت ها نگارش فیلمنامه «سن پطرزبورگ ۲» را با وسواس بسیار آغاز کرده است که  این کار در نهایت به نفع ما است چرا که گروه پشت و جلوی دوربین دوست داریم «سن پطرزبورگ ۲» از نسخه اول خیلی بهتر باشد و بتوانیم طنزی ماندگار را برای مخاطب خلق کنیم.

تهیه کننده «شام عروسی» گفت: به هر حال به محض اتمام نگارش تولید این فیلم در اولویت کاری ما است. 

تهیه کننده سه گانه «ستاره ها» در مورد کارگردانی این فیلم گفت:  بهروز افخمی در اولویت کارگردانی قرار دارد هر چند که این روزها سرش خیلی شلوغ است و همه به دنبال او و بازی محسن تنابنده در آثارشان هستند به علاوه این که  لوکیشن های این فیلم اغلب در روسیه و ارمنستان است، امیدواریم بعد از اتمام نگارش فیلمنامه بتوانیم زمانی مناسب برای ساخت این فیلم با بهروز افخمی فراهم کنیم ، ضمن اینکه «سن پطرزبورگ ۲» کار هزینه بری هم خواهد بود.

برپایه این گزارش، در «سن پطرزبورگ ۱» هنگام سقوط آخرین تزار در روسیه پسر او نیکیتا ایوانوویچ رومانوف از روسیه فراری داده شده و در ایران در یک خانواده معمولی بزرگ می‌شود. تزار گنج های زیادی دارد که به ایران منتقل می‌شوند تا امن بمانند. خانواده ایرانی نام نیکیتا را کریم می‌گذارند. کریم (محسن تنابنده) در کنار روس های دیگری که به تزار وفادار هستند بزرگ می‌شود اما یک خلافکار بار می آید و بارها به زندان می افتد و ...

محسن تنابنده، پیمان قاسم‌خانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، سروش صحت، امید روحانی، بابک برزویه و امین حیایی بازیگران این فیلم بودند.

تهیه کننده «سنگ، کاغذ، قیچی» در ادامه افزود: در حال حاضر مشغول آماده سازی شرایط تولید یک فیلم در ژانر کودک به نام «کیجا» به کارگردانی خانم ابراهیمی نیز هستیم و  فیلمنامه این کار در حال بازنویسی است.

اعتباریان تصریح کرد: البته «کیجا» یک فیلم اجتماعی با موضوع و محوریت کودک است. در حال حاضر جلساتی با بنیاد سینمایی فارابی داشته ایم که پس از نتیجه گیری مثبت از این جلسات و بازنویسی نهایی فیلمنامه  و کسب پروانه ساخت و مجوزهای لازم تلاشمان بر این است که این فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم.

 فیلم های «سن پطرزبورگ»، «سنگ، کاغذ قیچی»، «لبه پرتگاه»، «ستاره ها» (جلد ۱: ستاره می شود و جلد ۳: ستاره بود) و «شام عروسی» در کارنامه تهیه کنندگی حمید اعتباریان به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.