چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹

قلی پور در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد

بازیگران ایرانی و خارجی در «یو اس اس وینس...»/ فیلم فاجعه هواپیمای ایرباس تیر۹۴ آماده می شود

قاسم قلی پور کارگردان در نشست ساخت فیلم ایرباس به بهانه سالگرد حمله به هواپیمای ایرباس

سینماپرس: قاسم قلی پور تهیه کننده سینما صبح امروز گفت: فیلم فاجعه هواپیمای ایرباس قطعا به جشنواره فیلم فجر امسال نمی رسد و تلاش می کنیم تا سال آینده همزمان با سالروز این فاجعه تلخ این فیلم را رونمایی کنیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس ،فردا ۱۲ تیر مصادف است با سالروز فاجعه هواپیمای ایرباس توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس. قاسم قلی پور تهیه کننده سینما در گفتگویی با سینماپرس در خصوص پروژه سینمایی با همین موضوع  گفت:  فیلمنامه ای دو سال پیش با همت بنده و سعید اسدی به نام «یو اس اس وینس ...» به نگارش درآمد که اسفند ماه سال گذشته درخواست موافقت اصولی فیلم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد و در حال رایزنی برای تامین منابع مالی و شکل اجرایی این پروژه هستیم.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم به جشنواره فیلم فجر امسال خواهد رسید توضیح داد: از فیلمنامه بسیار راضی هستم و زمان زیادی برایش صرف کردیم، فیلم جلوه های ویژه خاصی را می طلبد و با این شرایط قطعا ً به جشنواره فیلم فجر امسال نخواهد رسید ولی تمام تلاشمان را می کنیم تا تیر ماه سال آینده مصادف با بیست و هشتمین فاجعه ایرباس این فیلم را برای علاقمندان رونمایی کنیم.

تهیه کننده «عروس آتش» در مورد لوکیشن های این فیلم اظهار داشت: بندرعباس، خلیج فارس، و خارج از کشور لوکیشن های  اصلی فیلم ما هستند و مدت زمان فیلمبرداری فیلم هنوز برای ما قابل پیش بینی نیست.

تهیه کننده «آتش سبز» تصریح کرد: در این فیلم قرار است از تلفیقی از بازیگران ایرانی و خارجی استفاده شود و گویش فیلم عمدتاً به زبان انگلیسی خواهد بود.

وی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: بنیاد سینمایی فارابی درصدی از مشارکت فیلم را تقبل کرده است و با سایر مراکز برای مشارکت این فیلم در حال رایزنی هستیم.  

 هواپیمای ایرباس ۶۵۵ ایران  

بنابراین گزارش، در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد. این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر قرار گرفت حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمام آنها به شهادت رسیدند. در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی بودند که شهید شدند.

فیلمهای «آتش سبز»، «عروس آتش» و «ماه مهربان» و … در کارنامه تهیه کنندگی قاسم قلی پور به ثبت رسیده است.

برپایه این گزارش، تا کنون دو فیلم سینمایی «ابلیس» ساخته احمد رضا درویش (۱۳۶۹) و «موج مرده» ساخته ابراهیم حاتمی کیا (۱۳۷۹) به حواشی و تبعات فاجعه ایرباس پرداخته اند در صورتی که این فاجعه با اینکه بسیار تلخ و غم انگیز است اما از جذابیت دراماتیک بالایی برای فیلمسازی برخوردار است  و می توان از زوایی مختلف در مورد آن فیلم ساخت، امیدواریم در مورد فاجعه ایرباس فرصت را از دست ندهیم و  باز هم فیلم های تاثیر گذار ساخته شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.