چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

نگاهی به فیلم جدید رضا عطاران

اکبرلو: «ردکارپت» تنها یک فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه ای جذاب است

رد کارپت*

سینماپرس: یک منتقد گفت: «ردکارپت» عطاران فیلمی جمع وجور است که در شکل کنونی اش معیارهای یک فیلم بلند سینمایی را ندارد و به عبارتی دیگر یک فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه ای جذاب است.

منوچهر اکبرلو، منتقد سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فیلم سینمایی «ردکارپت» ساخته رضا عطاران اظهار داشت: فیلم سینمایی «ردکارپت» به اشتیاقی می پردازد که در وجود همه علاقه مندان به سینما در ایران وجود دارد ، البته این اشتیاق بین همه فیلم دوستان در جهان نیز وجود دارد. 

اکبرلو تصریح کرد: پس از آنکه تماشاگر با شخصیت اصلی و خواسته هایش آشنا می شود ، بقیه فیلم جز تمهیدات مختلف او برای راهیابی به سالن جشنواره و ایجاد ارتباط با بزرگان سینما چیز دیگری ندارد.

این منتقد و روزنامه نگار یادآور شد: گر چه به دلیل ارتباط با علاقه مندان به سینما و تئاتر مشابه این گونه شخصیت ها بسیار دیده اند اما یک فیلم نیاز دارد فراتر از ما به اعضای بیرونی در طول خود فیلم نیز شخصیت را پردازش کند تا دریابیم چنین شخصیتی می تواند واقعاً وجود داشته باشد تا باورپذیر شود.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر درباره استفاده از پرچم کشور در ابتدا و انتهای فیلم است که سوء تفام هایی ایجاد می کند چرا که این شخصیت کسی است که مقهور و شیفته حضور در این جشنواره به هر قیمت ممکن است و گاهی در بخشی از تماشاگران احساس تحقیر نیز ایجاد می شود.

این منتقد تصریح کرد: الگوی حضور یک شخص در فضایی که فرهنگ آن را نمی شناسیم و در نتیجه شوخی هایی که ایجاد می شود از دیرباز در تئاتر و سینما وجود داشته است و رضا عطاران از این الگو به خوبی استفاده می کند ضمن اینکه در برخی صحنه ها با برخی رفتارهای رایج بین ایرانیان شوخی می کند از جمله رد شدن از روی نرده ها یا کوشش برای رسیدن به هدف به هر قیمت ممکن یا کوشش برای صمیمی شدن با دختر صورتی پوش.

منوچهر اکبرلو در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: گر چه می توان مشکلات تولید چنین فیلم هایی را هم در نظر گرفت که کنترل لوکیشن با فیلمساز است و امکان برداشت های مجدد نیز وجود ندارد اما به نظر من رضا عطاران در حد شوخی های ویژه خود موفق است و با یک فیلمنامه کامل تر می توانست همزمان طنز و نقد اجتماعی را به همراه داشته باشد و نیز فیلمش قابل استفاده برای مخاطب فراگیرتری باشد نه فقط برای مخاطبی که سینما و جریانات و اخبار آن را به صورت حرفه ای و مستمر پیگیری می کند . به هر حال «رد کارپت» از آن نوع تجربیاتی است که هر کسی جسارت آن را ندارد که به آن فکر کند.     

برچسب‌ها

نظرات

  • ترمه ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ - ۱۲:۰۶
    8 0
    جناب آقای اکبرلو شاید حرفای شما به عنوان یک منتقد و دیدگاهتان در جایگاه یک متخصص صحیح باشد اما همانقدر که رضا عطاران می تواند 90 دقیقه مردم را به پرده سینما میخکوب کند و بخنداند برای تماشاگر کافی است...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.