دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

محسن علی اکبری تاکید کرد:

اختصاص بودجه مستقل برای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضروری است

محسن علی اکبری در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: تهیه کننده «استرداد» گفت: نداشتن بودجه متمرکز در بخش فرهنگ از موارد مهمی است که باعث آسیب فرهنگ در طول سال های اخیر شده است. درحالیکه ما باید برای جشنواره مقاومت که از جمله جشنواره های مهم کشور محسوب می شود بودجه مستقلی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت، محسن علی اکبری تهیه کننده سینما معتقد است جشنواره فیلم مقاومت یکی از مهمترین جشنواره های سینمایی کشور محسوب می شود.

وی گفت: نکته ای که قبل از برگزاری باید به آن توجه داشت این است که باید در جشنواره فیلم مقاومت تعداد تولیدات قابل ملاحظه ای با موضوع مقاومت و دفاع مقدس حضور داشته باشند.

این تهیه کننده سینما افزود: متاسفانه تعداد تولیدات ما در این زمینه بسیار کم است و با این حال انتظار داریم تا جشنواره مقاومت هم به گستردگی جشنواره فیلم فجر برگزار شود.

علی اکبری «استرداد» با بیان اینکه برای جشنواره فیلم مقاومت فکر اساسی شود گفت: باید نهادهایی همچون صدا و سیما، سازمان سینمایی و سازمان تبلیغات اسلامی از این جشنواره در ساخت تولیدات بیشتر حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تا زمانیکه تعداد تولیدات در این زمینه بالا نرود نمی شود انتظار زیادی داشت افزود: امسال تعداد تولیدات در  زمینه دفاع مقدس و مقاومت به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد. فیلم های ما در این زمینه تنها « شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار و فیلم سینمایی«چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی و سه فیلم درباره انقلاب  و حماسه لبنان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نداشتن بودجه متمرکز در بخش فرهنگ از موارد مهمی است که باعث آسیب فرهنگ در طول سال های اخیر شده است. درحالیکه ما باید برای جشنواره مقاومت که از جمله جشنواره های مهم  کشور محسوب می شود بودجه مستقلی داشته باشیم.

تهیه کننده «بلمی به سوی ساحل» ادامه داد: عدم تمرکز روی سرمایه و بودجه از جمله مشکلات جشنواره فیلم مقاومت محسوب می شود و اینکه تعداد آثار تولید شده در این رابطه کم است به همین موضوع برمی گردد بنابراین باید این مشکل از سوی مسئولین و کمیسیون فرهنگی مجلس رسیدگی شود و بودجه ای مجزا برای جشنواره فیلم مقاومت تصویب شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولین جشنواره اعلام کردند که جشنواره فیلم مقاومت قرار است هر سال برگزار شود آنها قبل از هرچیز باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که اگر قرار است جشنواره هر سال برگزار شود حداقل باید سالی 10 اثر با موضوع مقاومت، دفاع مقدس، حماسه لبنان و بیداری اسلامی و موضوعات منطقه ای فیلم تولید کنند.

علی اکبری خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات رهبری در طول این سال ها مدیریت کلان دغدغه شان کمتر مقاومت و دفاع مقدس بوده است و در طول این سال ها بیشتر به سینمای اجتماعی پرداخته اند و همان اندک بودجه ای را که برای فرهنگ داشتند صرف این نوع ژانرها کردند که بنده معتقدم مجلس در این زمینه باید تذکراتی را به آنها بدهد.

وی در باره بین المللی بودن جشنواره فیلم مقاومت نیز گفت: با توجه به میهمانانی که از کشورهای دیگر در این جشنواره حضور خواهند داشت باید آثار قابل توجهی را ارائه دهیم تا در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم در غیر اینصورت اتلاف هزینه است.

تهیه کننده «مریم مقدس» با بیان اینکه در دوره های پیشین جشنواره مقاومت حضور داشته است درباره عملکرد مدیران این جشنواره گفت: با توجه به تعداد تولیدات سینمایی با موضوع مقاومت و دفاع مقدس برگزاری جشنواره فیلم مقاومت نمره قابل قبولی داشته است. امیدوارم امسال هم محمد خزاعی همانند سال های گذشته با درایت و مدیریت خاص جشنواره را به خوبی برگزار کند.

وی در ادامه افزود: نکته قابل توجه دیگر در روند بهتر برگزارشدن جشنواره فیلم مقاومت این است که مسئولین امر از پژوهشگرانی که در این زمینه فعالیت کرده اند و به این حیطه آگاهی دارند دعوت کنند تا در جلسات هم اندیشی شرکت کنند و از نظرات آنها در برگزاری بهتر جشنواره استفاده کنند.

علی اکبری گفت: جشنواره فیلم مقاومت باید به حدی برسد که هنرمندان و فیلمسازان برجسته کشور داوطلبانه برای این جشنواره فعالیت کنند و با حضور پرشور و گرمشان باعث رونق بیشتر جشنواره در زمان برگزاری اش شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.