دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

آبیار، باکیده، مقدم دوست و...

اعضای هیات انتخاب بخش فیلم های کوتاه جشنواره مقاومت معرفی شدند

هیئت انتخاب فیلم کوتاه جشنواره مقاومت

سینماپرس: اسامی هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه سیزدهمین جشنواره مقاومت معرفی شدند.

بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، هیاتی متشکل از «عبدالله باکیده، نرگس آبیار، علی محمد قاسمی، هادی مقدم دوست، مهدی جعفری» کار ارزیابی و انتخاب فیلم های کوتاه این دوره از جشنواره را انجام می دهند. 

عبدالله باکیده، فارغ التحصیل رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک در سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد. وی که در رشته کارگردانی سینمای و تلویزیون تا مقطع لیسانس تحصیل کرده است مجری طرح فیلم های: تنوره دیو، سرزمین آرزوها، کانی مانگا، دیده بان، مهاجر می باشد.

باکیده در کارنامه فعالیت های هنری خود کارگردانی فیلم های سینمایی: «پوتین، صلیب طلایی، تو را دوست دارم» ثبت نموده است. این هنرمند همچنین سریال های : نبردی دیگر، میهمانی از بهشت، روشنایی دشت، نقش بر آب، اشغال بچه های هور را نیز کارگردانی کرده است.

نرگس آبیار سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد و تا مقطع کارشناسی در رشته ادبیات تحصیل کرد.

وی کار نویسندگی را از سال ۸۶ آغاز و تا کنون ۳۰ جلد کتاب را در زمینه رمان و داستان تالیف کرده است و تا به حال ۱۰ فیلم مستند و داستانی کوتاه را کارگردانی نموده است.

آبیار بیش از یک دهه به صورت حرفه ای به داستان نویسی در حوزه کودک و بعضا دفاع مقدس پرداخت. از برخی از آثار او در عرصه دفاع مقدس می توان به این آثار اشاره کرد: «چشم سوم» با موضوع عملیات والفجر مقدماتی، «نه روز بود، نه شب» درباره زندگی شهید حسن عباسپور، «شکفتن بر هامون» داستان زندگی شهید فرید تعریف، «فلسطین، از اشغال تا انتفاضه»، «کوه روی شانه های درخت»، «نادر».

فیلم های سینمایی «اشیاء  از آنچه می بینید به شما نزدیکترند، شیار ۱۴۳» از ساخته های اوست.

علی محمد قاسمی در زمینه های کارگردانی، نویسندگی، تهیه کنندگی، مدیریت فیلمبرداری، فیلمبرداری و تدوین فعالیت داشته است.

در سال ۱۳۸۴ فیلم «یادداشت بر زمین» را تهیه کنندگی، تدوین و کارگردانی کرد.

این هنرمند سازنده ده ها فیلم کوتاه و مستند، مدیریت فیلمبرداری فیلم های: جامه دران، پایان خدمت، شهابی از جنس نور، همه چیز برای فروش، فرزند چهارم، خرس، باد و مه و خیابان های آرام را برعهده داشته است.

فیلمبردار فیلم های «چراغی در مه و یادداشت بر زمین » تا به حال جوایز بسیاری از جشنواره های داخلی و خارجی کسب نموده است.

هادی مقدم دوست، فیلمنامه نویس، نویسنده مطبوعاتی سینمایی، فیلمساز، مدرس فیلمنامه نویسی که بیشتر در حوزه فیلمنامه نویسی فعالیت داشته، در سال ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. وی که با نگارش فیلم سینمایی بی پولی در جشنواره ۲۷ فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد، نگارش فیلمنامه سینمایی آرایش غلیط را نیز در کارنامه هنری خود دارد. این مدرس فیلمنامه نویسی، نگارش فیلمنامه سریال وضعیت سفید را که از شبکه سه سیما پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت را برعهده داشت. همچنین ساخت فیلم های سینمایی: سربه مهر، چسب زخم، تله فیلم به صرف شیرینی و شربت از دیگر فعالیتهای هنری این هنرمند می باشد. مقدم دوست در ماهنامه فیلم نگار به نگارش مطالب فیلمنامه نویسی نیز مشغول است.

مهدی جعفری که در سال ۱۳۴۸ در اهواز متولد شد، تحصیلات خود را در رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران در سال ۱۳۷۳ به پایان رساند. وی فعالیت هنری خود را در عرصه سینمای آماتور از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد و به ساخت فیلم های کوتاه داستانی و مستند مشغول شد. این عضو هیئت موسس و هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه خانه سینما، ساخت فیلم های مستند «:قصه ها ۱۳۸۱ – هرکجا بروم آسمان مال من است ۱۳۸۶ – مجموعه ۲۳ نفر ۸۷-۱۳۸۴» و فیلم های کوتاه داستانی: زیارت ۱۳۷۷- برکه ۱۳۸۰-  پنجره۱۳۸۶-  کمی بالاتر ۱۳۸۵ را در کارنامه هنری خود دارد.

جعفری از سال ۱۳۸۵ به مدیریت فیلمبرداری فیلمهای مستند و سینمایی متعددی مشغول بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.