چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

حمید بهمنی مدیر عامل موسسه شهید آوینی:

آموزش نیروهای ارزشی در حوزه سینما برای شکل گیری«سپاه فرهنگی انقلاب» نیاز امروز سینمای ایران است

حمید بهمنی*

سینماپرس: حمید بهمنی مدیرعامل موسسه شهید آوینی گفت: سینمای ایران از هم گسیخته است و به همین دلیل غیر از سرگرم شدن به جوایز چند جشنواره خارجی، هیچگاه نتوانسته است در برابر تولیدات غربی ها، بر اذهان عمومی جهان تأثیرگذار باشد و پیام جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برساند. آموزش نیروهای ارزشی در حوزه سینما برای شکل گیری سپاه فرهنگ انقلابی نیاز امروز سینمای ایران است.

براساس این گزارش، مدیرعامل موسسه شهید آوینی با تشریح ایده خود مبنی بر تشکیل سپاه فرهنگی انقلاب اسلامی که در گفتگوی اخیر خود با یکی از خبرگزاریها به طور گذری اشاره به آن کرده بود به سینماپرس گفت: سالهاست تربیت تمام نیروهای آمریکایی زیر نظر سازمان سیا و دستگاههای مختلف غربی انجام می شود تا بتوانند تفکرات امپریالیستی خود را در فرهنگ جهانی نهادینه کنند. قطعاً ضرورت دارد در این میان ما هم  به سمت پرورش نیروهای ارزشی برویم تا در نهایت با برنامه ریزی دقیق و فرهنگ سازی های عمومی،برای حفظ و بقای نظام یک سپاه فرهنگی تدارک ببینیم.

کارگردان «آن مرد آمد» یادآور شد: تاکنون هزینه های زیادی در سینما برای فیلمسازانی که علاقه‌ای به انقلاب ندارند انجام داده ایم، برخی از این فیلمسازان حتی افرادی هستند که در تلویزیون جمهوری اسلامی رشد کرده اند و درحالی که نظام برای آنها هزینه کرده است برخلاف آن فعالیت می کنند لذا در این میان تنها می توان با پرورش نیروهای تازه و ارزشی، آنها را جایگزین کرد.

وی اضافه کرد: تنها با نهادینه سازی مبانی دینی و انقلابی در ذهن علاقمندان جوان و پرشور سینما می توان به اسینمای متعهد و انقلابی و نقش آن در برابر هجمه های دشمن امیدوار بود.

بهمنی گفت: سپاه فرهنگی انقلاب اگرچه یک واژه است ولیکن در عمل ثابت خواهد کرد که میتوان با اتکا به خداوند متعال و دانش جوانان هنردوست و هنرمند ایرانی با ابزار فرهنگی، توطئه های سپاه فرهنگی و در عین حال شیطانی استکبار جهانی و جریان مقابل را از بین برد.

وی گفت: در موسسه شهید آوینی در حال کادرسازی هستیم به این صورت که هنرجویان در حوزه کارگردانی، فیلمنامه نویسی، بازیگری، تدوین، فیلمبرداری و دیگر رشته های مرتبط زیر نظر اساتید خوب و با تجربه در حال آموزش هستند.

وی افزود: هدف این است که هنرجویان بعد از سپری کردن دوره های آموزش وارد فضای تولید حرفه‌ای شوند که در نهایت منجر به کادرسازی مناسب با نگاه ارزشی خواهد شد که بی تردید لازمه سینمای امروز ایران است

بهمنی با بیان اینکه یک سال از آغاز دوره آموزشی نیروها می گذرد خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ هنرجو در قالب خانم و آقا در حال آموزش دیدن هستند که از میان آنها حدود ۳۰۰ نفر ریزش داشتیم. تدریس به شکل کلاسیک بر مبنای اصول استاندارد انجام می گیرد ضمن اینکه تحلیل و نمایش فیلم از دیگر برنامه های ما برای هنرجویان است و از اساتید خبره برای آموزش استفاده می کنیم.

کارگردان «گلوگاه شیطان» یادآور شد: آموزش به هنرجویان در قالب فیلم های بلند داستانی، مستند،کوتاه و انیمیشن انجام می شود و تاکنون سه ترم از این دوره گذشته است و بعد از ماه مبارک رمضان ترم جدید دوره آموزشی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشتر هنرجویان از هیات های مذهبی و بسیج هستند که دغدغه انقلاب دارند البته برخی از آنها تجربه حضور در آموزشگاه های دیگر سینمایی دارند که معتقدند علی رغم دریافت شهریه های بالا دانشی به آنها اضافه نکرده است، در حالی که از ویژگی های مهم ما دریافت شهریه پایین است چراکه برای پرورش نیروها هزینه های بسیاری را متقبل شده ایم.

کارگردان «گام های شیدایی» در ادامه عنوان کرد: مدتی است چندین گروه فیلمسازی از نیروهای آموزش دیده برای تولید اثر تشکیل شده اند. هدف‌مان بیشتر آماده سازی زیرساخت ها برای فعالیت در رشته های مختلف تولید فیلم است، متاسفانه در میان آثاری که هرساله به جشنواره های خارجی ارسال می شود بسیاری از آنها جزو آثار سیاه نمایی هستند، تلاش ما این است که نیروها در جهت اندیشه های انقلاب قدم بردارند.

بهمنی درباره برگزاری جشنواره برای هنرجویان عنوان کرد: یکی از اهداف ما این است که فیلمسازانمان را رها نمی کنیم بلکه بعد از پایان دوره آموزشی برای تولید اثر کمک شان خواهیم کرد و در شهریور ماه شاهد خروجی این هنرجویان انشالله خواهیم بود به نحوی که حدود ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان آماده کار خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.