شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:

جشنواره فیلم مقاومت به عنوان ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی حمایت شود

نصرالله پژمانفر

سینماپرس: حجت الاسلام پژمانفر گفت: جشنواره فیلم مقاومت یکی از مهمترین جشنواره هایی است که می تواند ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج کند، بنابراین باید به آن بها بدهیم و توجه جدی به آن داشته باشیم.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: جشنواره فیلم مقاومت یکی از جشنواره های مهمی است که باید برای تبیین فرهنگ مقاومت در ایران و خارج از کشور برنامه ریزی کند و مباحثی که همواره درباره این موضوع وجود دارد را روشن کند.

وی ادامه داد: متاسفانه تا به امروز نتوانستیم مقاومت را به عنوان فرهنگ عمومی در ارتباط با موضوع ایستادگی در مقابل جریان های استکباری همپای نیازی که در جامعه وجود دارد مطرح کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر گفت: اگر بخواهیم انقلاب را تعریف کنیم مهمترین ویژگی انقلاب در جریان دیپلماسی خارجی محوریت مقاومت و ایستادگی بوده است که تا به امروز انقلاب نیز آن رامطرح کرده است و بر اساس مقاومت توانسته بسیاری از بحران ها را تبدیل به فرصت کند.

وی با بیان اینکه امروز لازم است تا به مقاومت به صورت جدی پرداخته شود گفت: جشنواره به واسطه نمایش فیلم و حضور میهمانانی از سایر کشورهای دیگر از مهمترین ابزارها برای شناساندن مقاومت و دفاع رزمندگان ایران به جهانیان است.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم مقاومت یکی از مهمترین جشنواره هایی است که می تواند ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج کند، بنابراین باید به آن بها بدهیم و توجه جدی به آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگ هر ساله در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده می شود گفت: هر ساله ردیف خاصی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این نوع جشنواره ها درنظر می گیرند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تا به امروز این پشتیبانی را ایجاد کرده و از این به بعد هم خواهد داشت ضمن اینکه در این مورد مجلس نیز همواره، نشست هایی را با مسئولین داشته و تذکراتی نیز به مسئولان داده است.

حجت الاسلام پژمانفر همچنین خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی حرف های زیادی در این راستا برای گفتن دارد به همین دلیل مسئولین باید آنرا در اولویت جدی نظام  برای طرح مسائل و دفاع از گذشته و آینده در نظر داشته باشند.

وی همچنین درباره عملکرد مدیران فرهنگی در راستای سینمای انقلاب نیز گفت: در این مورد تا به امروز تلاش های زیادی صورت گرفته است، تا آنجا که باید از این تلاش ها تقدیر کرد اما هنوز در تراز این حقیقت که بگوییم توانسته ایم کار ارزشمندی ارائه داده باشیم صورت نگرفته و معتقدم باید برنامه ریزی جدی در این زمینه داشته باشیم.

این عضو کمسیسون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید مخاطب را به سمت دیدن فیلم های دفاع مقدس و مقاومت سوق دهیم خاطرنشان کرد: به كارگيری هنرمندان حرفه‌ای اين عرصه وحذف زوايد وبزرگنمايی‌های بی‌مورد ازجمله راه‌كارهای جذب مخاطب به اين ژانر است. برای حضور فیلم های قوی و مرتبط با هدف و موضوعمان باید از هنرمندان خبره و باتجربه در این زمینه بهره گیریم ضمن اینکه حضور خود هنرمندان در این جشنواره تبلیغی برای حضور همگان  و هرچه بهتر برگزار شدن آن است.

وی در ادامه افزود: جشنواره فیلم مقاومت همان جشنوارهای است که سال‌های بسیار دور با هدف تقویت جریان‌های انقلاب و دفاع مقدس شکل گرفت بنابراین باید از این جشنواره حراست و پاسداری کنیم ضمن اینکه شنیده شده که جشنواره قرار است هر سال برگزار شود این اقدام بسیار مثبت و تاثیرگذار در جهت استمرار و حفظ این جشنواره خواهد بود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: با توجه به بین المللی بودن جشنواره فیلم مقاومت باید برنامه ریزی هایی داشته باشیم تا بتوانیم این جشنواره را همزمان در تهران در کشورهای دیگر هم با شکوه و نظم برگزار کنیم و بدین طریق این جشنواره و اهداف آن را به جهانیان معرفی کنیم.

وی در ادامه افزود: ما باید قدر داشته هایمان را بدانیم و در حفظ و نگهداری آن کوشاتر باشیم. بدون شک جشنواره فیلم مقاومت از سرمایه ها و گنجینه های کشورمان محسوب می شود بنابراین نباید در به عمل رساندن اهدافش و اجرای آن کوتاهی و اهمال داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.