سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

در پی گزارش اخیر شش ماهه فارابی؛

«حسن آقا کریمی» دریافت هرگونه وام از بنیاد سینمایی فارابی را تکذیب کرد

حسن آقاکریمی

سینماپرس: حسن آقا کریمی تهیه کننده «فرار از قلعه رودخان» ظهر امروز ۲۰ خرداد گفت: هیچ وامی برای تولید این فیلم دریافت نکردیم و برای تولید آن اصلا درخواست وام نکرده بودیم بلکه ساخت آن نیاز به مشارکت اصلی فارابی دارد.

براساس این گزارش، آقاکریمی ضمن اعلام مطلب فوق به سینماپرس گفت: برای تولید فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی باید بنیاد سینمایی فارابی بخش اعظمی از بودجه آن را تامین می کرد اما همچنان برای مشارکت در آن تصمیم نگرفته‌اند.

وی افزود: من به درخواست فارابی برای تولید «فرار از قلعه رودخان» درخواست پروانه ساخت دادم اما علی رغم قول هایی که داده شد به طور رسمی مبلغ مورد حمایت خودشان را اعلام نکردند.

این تهیه کننده در عین حال خاطرنشان کرد: «فرار از قلعه رودخان» باید در فصل تابستان فیلمبرداری شود و در صورت موافقت فارابی برای مشارکت کامل در تولید آن نسبت به ساخت اقدام خواهیم کرد تا در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود.

آقاکریمی درباره تولید «موقت» نیز یادآور شد: بعد از دوماه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای حمایت از اولین تجربه کارگردان هیچ خبری نداد که باعث شد از این مرکز قطع امید کنیم اما برای تولید این فیلم با سرمایه گذار بخش خصوصی توافق کردیم که سعی می کنیم با همان بازیگران اعلام شده «موقت» را جلوی دوربین ببریم.

گفتنی است، آقا کریمی پیش از این نگار جواهریان و باران کوثری را برای حضور در «موقت» معرفی کرده بود.

بر اساس این گزارش صبح امروز بنیاد فارابی در گزاشی از حمایت و مشارکت در بیست و نه فیلم سینمای ایران در شش ماه گذشته خبر داد که یکی از آنها فیلم متعلق به حسن آقاکریمی بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.