یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

در گفتگو با سینماپرس؛

نوروزی: سینمای فعلی را دارای چشم‌انداز نمی‌بینم/ بودجه فرهنگی این مملکت خرج استقلال و پرسپولیس می‌شود

رحیم نوروزی

سینماپرس: رحیم نوروزی بازیگر تلویزیون امروز ۲۸ اردیبهشت گفت: ساخت اثر در مدیوم سینما و تلویزیون تفاوت چندانی ندارد چون سینمای فعلی را دارای چشم انداز روشنی نمی بینم چراکه نسبت به تلویزیون تولید چشم گیری نداشته است. نوع سیاست گذاری در نحوه تولید آثار تاثیر دارد. به همین دلیل اکثر آثار مشابه هم شدند چون بودجه به تولید آثار تزریق نمی شود و بودجه فرهنگی این مملکت خرج استقلال و پرسپولیس می شود.

بنابراین گزارش، نوروزی که مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «در پیشواز رمضان» جهت پخش در ایام ماه مبارک رمضان است درباره تولید این سریال به خبرنگار سینماپرس گفت: این کار هم مانند سایر آثار تولید شده در تلویزیون است که قرار نیست اتفاق تازه‌ای در آن بیافتد، این مجموعه هم یک ملودرام خانوادگی است که به مسائل روزمره با وجود همه محدودیت هایی که برای این داستان ها وجود دارد می پردازد و خیلی داستان پیچیده‌ای نیست چون خلاصه می شود به اینکه چند آدم بد در یک سو و چند آدم خوب در سوی دیگر با بوجود آمدن یک گره‌ای در داستان این دو گروه به دنبال برطرف کردن آن هستند که در نهایت هم ختم به خیر خواهد شد البته مدیران سیما هم کارهایی به این شکل را می خواهند.

وی درباره تفاوت کار در آثار مناسبتی و غیرمناسبتی افزود: بازیگری یک کار تکنیکی است و ارتباطی به مضمون آثار ندارد بلکه تجربه بازیگر در سایر آثار هم به کمک آثار مناسبتی می‌آید و بازیگر باید به شخصیت رنگ آمیزی دهد اما تغییر نقش ها تنها با تغییر لباس‌ها انجام می‌شود که این موضوع بازیگر را بی انگیزه خواهد کرد، البته آرزو داریم در کارهایی حضور داشته باشیم که خودمان را تکرار نکنیم و احساس خلق کنیم تا تنها بیان دیالوگ ها به همین دلیل بازی در آثار تاریخی به جهت انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بهتر است.

وی در عین حال افزود: همین افرادی که در سینما کار می کنند در تلویزیون هم فعالیت می کنند، من به عنوان بازیگر تلویزیون اگر در آثار سینمایی کار کنم به همین شکل بازی خواهم کردم اما سیاست گذاری و ممیزی در هر دو مدیوم به یک اندازه انجام می‌شود، سینمای ما تنها اطوارش زیاد است.

بازیگر «شکلات» خاطرنشان کرد: هر روز اخبار دعوای زرگری درون خانه سینما انجام می شود اما معلوم نیست که دعوا بر سر چی است؟ بهتر است این افراد بروند فیلمشان را بسازند به جای صحبت های اضافی که می گویند و چرا آنقدر دعوا دارند مگر در خانه سینما حلو خیرات می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوستان بهتر است به فکر فیلم ساختن باشد چراکه فیلمساز ترجیح می دهد که فیلمش را بسازد و پس از پژوهش و مطالعه سالانه فیلمش را تولید می کند، اینها آدمهای کوچکی هستند که بیخودی با این بازی ها خودشان را بزرگ می کنند.

بازیگر «یوسف پیامبر» یادآور شد: البته مردم هم در مواجه با داستان‌های یکنواخت هم خسته می شوند. من قصد ندارم گروه تولید مجموعه تلویزیونی «در پیشواز رمضان» را تضعیف کنم و امیدوارم که نتیجه خوبی را به دنبال داشته باشد.

نوروزی درباره بازپخش مجموعه تلویزیونی «پس از باران» گفت: تا جایی که می‌دانم مردم بعد از این همه پخش مکرر باز هم با آن ارتباط برقرار می‌کنند چون دیگر از جنس این سریال ها ساخته نمی شود اما این سریال برای من جزو مشق‌های ابتدایی‌ام بود و برای من دیدن دوباره آن جذابیتی ندارد چون به آن کار اعتقادی ندارم. «پس از باران» اولین حضور جدی من بود که نباید در آن متوقف می شدم.

وی درباره تجربه کارگردانی که قرار بود داشته باشد اظهار داشت: بدلیل گرفتاری های شخصی که داشتم تاکنون فرصت نشده است تا برای انجام آن اقدام کنم و کارگردانی فیلم نیازمند خاطر آسوده است که در آینده انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.