پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

19 اردیبهشت، جشن نویسندگان سینما

سجاده‌چی:‌در«‌شب فیلمنامه نویسان»‌شرکت‌نمی‌کنم/ دولت علاقه‌ای‌به‌قانونی‌شدن‌صنوف‌ندارد

مهدی سجاده چی*

سینماپرس: مهدی سجاده‌چی فیلمنامه نویس صبح امروز هجدهم اردیبهشت گفت: به دلیل کدورت‌ها و شبهاتی که در قانونی بودن کانون وجود دارد، به رغم دعوت، در این جشن شرکت نخواهم کرد و به عنوان بخش قانونی کانون فیلمنامه نویسان، به قول بزرگان که با یک دستکش مخملی دستشان را به سمت ما دراز می کنند علاقه‌ای به دست دادن با آنها نداریم!

بنابراین گزارش، سجاده‌چی که در طول دو سال گذشته با طی فرایند قانونی کانون فیلمنامه نویسان را در وزارت ارشاد و سایر مراجع حقوقی ثبت و بعد از بازگشایی خانه سینما به عنوان رییس این صنف، مجمع عمومی را در اعتراض به نحوه برگزاری و برخی رفتارهای غیر حقوقی برخی اعضا ترک نمود، در گفت و گویی با سینماپرس گفت: اگر چه در اختلافات حقوقی صنوف، وزارت ارشاد باید حرف آخر را بزند ولی به نظر نمی‌آید که دولت علاقه‌ای به قانونی شدن صنف فیلمنامه نویسان در مسیر صحیح و حقوقی داشته باشد، لذا ترجیح می دهیم که دیگر به این مسیر و نامه نگاری و  متعاقبأ عدم پاسخ سازمان سینمایی ادامه ندهیم.

وی افزود: اگر ساز و کار قانونی برای فعالیت صنوف وجود داشته باشد که طبق اساسنامه خودشان جلو بروند دیگر نیازی به همفکر بودن همه اعضا نیست چون مابه ازایی به عنوان قاعده و قانون وجود دارد که تعیین کننده خواهد بود.

سجاده‌چی خاطرنشان کرد: تعبیرهایی که اکنون از قانون می شود متناقض است و تا زمانی که تعاریف مبهم از قانون وجود دارد این موضوع به صنف های دیگر هم تسری پیدا می کند.

نویسنده «روز سوم» یادآور شد: متاسفانه در وزارت ارشاد، مدیران مربوطه از ابتدا یک پیش فرض را در پیش گرفتند و با آخرین سرعت کار خودشان را می کنند و تصورشان بر اینست که تصمیمیاتشان خیلی هم جامع است. بر همین مبنا عده ای را خوب و عده دیگری را بد می‌دانند. به نوعی هر نقدی که به سیاست های مدیریت سینما انجام شود به عنوان رفتار نامطلوب نادیده گرفته می‌شود.

سجاد‌ه‌چی با اشاره به اینکه صنوف بودجه‌ای برای برگزاری جشن ندارند گفت: تنها صنف تهیه کنندگان به عنوان کارفرما توانایی برگزاری جشن را دارد و بقیه صنوف که قادر به تامین نیستند باید از نهادهای دیگر کمک بگیرند. حال سوال اینجاست که کانون فیلمنامه نویسان با چه مجوز قانونی قادر به دریافت کمک های مالی وزارت ارشاد و مراکز تابعه از بودجه بیت المال برای برگزاری چنین جشن هایی است؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.