چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

در پی حضور شورجه و سلحشور در کمیسیون فرهنگی ؛

طاهری: مجلس بودجه فیلم‌های ارزشی فاخر را تقویت می‌کند

سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون مجلس

سینماپرس: سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس صبح امروز ۱۷ اردیبهشت گفت: در ایام بررسی بودجه تلاش خواهیم کرد وزارت ارشاد را در لایحه بودجه قانع کنیم که بتوانند درصد بودجه فیلم های ارزشی فاخر را بالاتر ببرند تا بخشی از آن به ساخت این نوع از فیلم‌ها اختصاص پیدا کند و یا حداقل خودمان بتوانیم با جابجایی اعتبار ردیف بودجه های موجود در تقویت این بخش تلاش کنیم.

بنابراین گزارش، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره جلسه روز گذشته 16 اردیبهشت با فرج الله سلحشور و جمال شورجه به سینماپرس گفت: در این جلسه بیان دغدغه ها و نگرانی‌ها درباره هنر دینی و متعهد سینما مطرح شد. طبیعتا در جلساتی که با مسئولین وزارت ارشاد داشته باشیم دغدغه های ساخت آثار مردمی منتقل خواهد شد. سینمای دفاع مقدس قطعا یکی از بخش های متعهد است و امیدواریم مسئولین دولت به ساخت فیلم‌های ارزشی فاخر توجه داشته باشند و در جلسات آینده که با مسئولین ارشاد خواهیم داشت طرح این دغدغه ها در اولویت ما خواهد بود.

نماینده مردم گرگان اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی از قبل در ساخت آثار سینمایی برای بیان هنر دینی، انقلابی و دفاع مقدس دغدغه های بسیاری داشته است و روز گذشته تاکید شد که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تمام قوا از هنرمندان متعهد و متدین بویژه در خصوص ساخت فیلم های ارزشی فاخر در زمینه انقلاب و دفاع مقدس حمایت خواهد کرد. کمیسیون آمادگی کامل را برای حمایت از آثار و دغدغه های فیلمسازان در چارچوب اختیارات مجلس شورای اسلامی دارد.

نماینده گرگان درباره ادامه جلسات کمیسیون با فیلمسازان خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم با دیگر فیلمسازان ارزشی نشست هایی را داشته باشیم به فرصت کمیسیون بستگی دارد. بسیاری از هنرمندان و به ویژه سینماگران تقاضای ملاقات با کمیسیون فرهنگی را دارند و طرح هایی که در کمیسیون است باید به سرعت  انجام شود که به نوبت این جلسات ادامه پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.