دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

توضیحات تهیه کننده «آژانس شیشه‌ای» درباره صحبت های پرویز پرستویی

پرستوی - کریمی

سینماپرس: «پرویز پرستویی» در حاشیه رونمایی از بسته فرهنگیش درباره وقایعی كه در هنگام خرید یكی از لوكیشن های آژانس شیشه‌ای رخ داد صحبت هایی را مطرح كرد كه مهدی كریمی تهیه كننده این فیلم توضیحاتی را ارائه داد.

بنابراین گزارش، پرویز پرستویی در نشست خبری بسته فرهنگی «من پرویز پرستویی» گفت: مهدی کریمی تهیه کننده با من صحبت کرد و آن زمان قیمت خانه ۵۰ میلیون تومان بود. من ۳۵ میلیون تومان آنرا پرداخت کردم و حتی مبایعه نامه نیز نوشته شد به دنبال آن من خانواده‌ام را که در افسریه زندگی می‌کردند را آوردم و خانه را دیدند. فرزندانم اتاق‌هایشان را نیز انتخاب کردند و حتی نام فرزندانم را در نزدیکی محل خانه جدید ثبت نام کردم.

وی افزود: بعداز انجام این مراحل قرار شد در سریال «خاک سرخ» بازی کنم و بعد حتی قرار شد در فیلم «پاداش» به کارگردانی کمال تبریزی و به تهیه کنندگی وراهنر و مهدی کریمی بازی کنم. در آن زمان به من گفتند که صاحبخانه قصد دارد به آمریکا برود و باید ۱۵ میلیون تومان را به وی بدهیم.

این بازیگر یادآور شد: من‌‌‌ همان زمان متوجه شدم که خانه به نام صاحبان آن‌ها نیست و درحالیکه با توجه به سابقه ۱۰ساله‌ام در دادگستری می‌دانستم که می‌توانم خانه را تصرف کنم و مابقی پول را به حساب دادگستری بریزم اما اینکار را نکردم و تنها تقاضا کردم که پولی که پرداخت کرده‌ام را به من پس بدهند.

پرستویی خاطرنشان كرد: زمانیکه چک بانکی تهیه کننده و صاحبخانه را به بانک بردم متوجه شدم که پول در حساب نیست و به‌رغم صدور چک ۳۵ میلیونی فقط دو میلیون تومان در حساب تهیه کننده است. بعد از آن متوجه شدم که نه تنها هیچ صاحبخانه‌ای ساکن امریکا برای فیلم وجود ندارد بلکه خانه را ۵ میلیون تومان بالا‌تر از مبلغی که به من پیشنهاد دادند؛ فروخته بودند.

وی در پایان گفت: در زمان ساخت فیلم «چ» از من برای این فیلم دعوت شد و من اعلام کردم که به حاتمی کیا ارادت خاصی دارم اما نمی‌توانم با تهیه کننده فیلم همکاری کنم زیرا وی نه تنها با من بلکه با روح دو فرزند من نیز بازی کرد.

مهدی كریمی درباره این صحبت ها به سینماپرس گفت: مجموعه ادعاهای آقای پرستویی به دور از انصاف و واقعیت است البته در بهمن 91 بعد از صحبت هایشان یك جوابیه‌ای را منتشر كردم و دوازده اسفند آقای پرستویی متنی را منتشر كردند كه دیگر این قضیه را مطرح نمی كنند با اینكه در این جوابیه آخرشان من باز هم صحبت داشتم اما دوستان بزرگی توصیه كردند كه دیگر ادامه ندهم و ترجیح دادم ادامه ندهم اما گمان می‌كنم این موضوع یك مشغله ذهنی است كه در پی آن به دنبال اهدافی هستند كه من از آن غافل هستم ولی با مقداری تامل روی صحبت هایشان در جلسه هفته گذشته متوجه تناقض می شویم.

وی افزود: در نظر داشته باشید من وقتی در كارهای خیرخواهانه حضور دارم، نباید رفتار غیر اخلاقی داشته باشم یعنی بدون دلیل و مدرك صحبت كردن كاری ندارد چون به نوعی ایشان منافع خودشان را در نظر می گیرند اما ادعاهای ایشان درباره «پاداش»، «چ» و معامله ملكی به دور از انصاف است و اینها مسئله ای نیست كه من تنها از آن مطلع هستم.

كریمی ادامه داد:من می خواهم استفاده كنم از حرف های آقای پرستویی كه گفتند به دلیل اختلاف با كارگردان آژانس شیشه‌ای دیگر با او كار نكردم در حالی كه فیلم «روبان قرمز» را بعد از انجام معامله سال 79 كار كردیم و نمی دانم كه ربط این موضوعات به هم چه چیزی را زنده می‌كند كه این توافقات بین آقای پرستویی و شریك من (آقای كلیج)  در آن دوران بوده و این معامله به هر دلیلی فسخ شده كه آقای پرستویی بابت فسخ این قرارداد خسارت هم دریافت كرد و معامله هم تمام شده بود.

وی یادآور شد: ایشان گفتند كه قرارداد 50 میلیون بوده در حالی كه 60 میلیون در قرار داد آمده و ایشان گفتند كه سه چهارم را پرداخت كردند در حالی كه پرداخت 30 میلیونی ایشان می شود یك دوم و اگر بخواهیم بیشتر دقت كنیم به تناقض های بیشتری خواهیم رسید، مهمتر از اینها، شریك من در آن زمان قصد داشت از سر خیرخواهی توافقاتی را انجام دهد كه به دلیل طولانی شدن آن و نظر صاحب ملك این قرارداد امكان ادامه نداشته وگرنه این درست نیست كه ما اجازه فروش نداشتیم چراكه این مجوز را ما به صورت مكتوب داشتیم.

تهیه کننده «رنگ خدا» ادامه داد: اینكه گفتند با قیمت بالاتر فروخته شده و اصلا صاحب ملكی وجود نداشته اینها خیال پردازی هایی است كه برای فیلمسازی است نه برای كاری كه همه چیزش مكتوب و شاهد دارد.

کریمی درباره پیشنهاد بازی به پرستویی برای فیلم «چ» گفت: آقای پرستویی هم مانند بازیگران دیگر جزئی از گزینه های ما بود و صحبت های ما 15 روز زمان برد که آخرین جمله ایشان این بود که "من در شرایط روحی نیستم که در مدت طولانی کار کنم و تک جمله ای هم نگفتند که به دلیل تهیه کننده نمی آیند."

وی درباره پیشنهاد 600 میلیونی به پرستویی گفت: صحبت های ما و آقای پرستویی به مرحله خواندن فیلمنامه و حرف های اولیه نرسید چه برسد به پیشنهاد 600 میلیونی یا اینکه گفتن با پیامک از ایشان دعوت به عمل آمده در حالی که خیلی این صحبت خنده دار است چراکه عوامل جزئی فیلم را هم، به این شکل دعوت نمی کنیم، اگر یک خبرنگار منطقی در جلسه مذکور حرف های ایشان را دنبال می کرد پی به اشتباهات آن می برد.

سینماپرس این آمادگی را دارد تا صحبت های پرویز پرستویی را در خصوص این موضوع مطرح کند.

نظرات

  • رضا ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۲:۳۴
    1 1
    یواش یواش برخی از سینماگران احساس بزرگی می کنند و وارد بازی بزرگان شده اند در حالی که سالهاست که دارند در جامعه بازی میکنند آقایان مردم به نان شب شان محتاج اند و شما بر سر هیچ و پوچ از گذشته گله دارید آنگاه که بر سرسفره بیت المال می نشستید و قاه قاه می خندیدید اکنون این پرده دری ها در شان هنرمندانی چون شما نیست ماسک ها را از چهره ها بردارید که بر نداشته خیلی ها کوس رسوای آنها این روز ها در کوچه و بازار شنیده میشود... دو سال پیش هم برای کاردفاع مقدسی یک نفر بازیگر پیشنهاد ارقام چند صد میلیونی را با واسطه به گوش تهیه کننده رساند و آن شب در دفتر کار چقدر خندیدیم که چه شده و راحت از کنارش گذشتیم اما رسانه ای نکردیم ... این بازی ها میخواهد رد چه رانت خواری هایی را پنهان کند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.