یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

در گفتگو با سینماپرس؛

رشاد: ارشاد از فیلم های اکران نشده حمایت کند/ طرح مخاطب خاص مثل سینمامدرسه شکست می خورد

بهروز رشاد*

سینماپرس: بهروز رشاد، تهیه کننده سینما صبح امروز گفت: دو فیلم سینمایی «دامنه های سفید» و «سرزمین رها» را آماده نمایش دارم و امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم های اکران نشده سینماها حمایت کند.

بنابراین گزارش، وی در ادامه این گفت وگو به سینماپرس گفت: علاوه بر دو فیلم ما، خیلی فیلم های دیگر هم وجود دارد که به اکران عمومی درنیامده اند، به نظر می رسد این وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که فکری به حال این فیلم ها داشته باشد. همیشه نباید به فکر سینمای بدنه بود بلکه باید فیلم های هنری و خاص هم ساخته شود تا به کمک سینمای بدنه بیانند.  

رشاد تصریح کرد: دوست داریم این فیلم ها در گروه مخاطب خاص اکران شوند اما احساس می کنم این گروه هم تاثیری نخواهد داشت و کارهایشان هنوز شروع نشده است و موجی برای اکران فیلم ها به پا نخواهند کرد. تا کی باید سینما با چند سوپراستار بفروشد و شاهد فیلم های تکراری در مورد اعتیاد، طلاق ، مواد مخدر و ... باشیم.

این تهیه کننده سینما یادآور شد: باید موج نویی باشد که همه ذائقه های را پوشش دهد. بتوانیم فیلم هایی را تماشا کنیم که واقعیت زندگی را به نمایش می گذارند ولی متاسفانه سینمای اکران محسور به یکسری فیلم ها خاض شده است و این تکرار دردی را از سینمای ما ما دوا نمی کند.

تهیه کننده «شیفته» توضیح داد: طرح مخاطب خاص هم مثل طرح سینما مدرسه است. در این طرح قرار بود با آموزش پرورش قرار دادی امضاء شد تا فیلم های کودک و نوجوان در آموزش و پرورش نشان بچه داده شود اما آن طرح هم با شکست مواجه شد و در مجموعه کسی از این طرح ها پشتیبانی نخواهد کرد.

تهیه کننده «زمانه» تصریح کرد: ما قرار شد برای بازگشت سرمایه این دو فیلم را به شبکه نمایش خانگی، بفروشیم اما آن ها هم گفتند این فیلم ها مخاطب ندارد، حال باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید حامی این فیلم ها باشد، در حال حاضر فیلم «مثل زندگی» را می سازیم بعد از تمام شدن سه فیلم در حال اکران داریم و سرمایه ما خوایبده و کاری نمی توانیم انجام دهیم.

رشاد توضیح داد: فیلم سینمایی «دامنه های سفید» در مورد شکار عقاب است . فیلمی که با دو بچه در سرمای زیر ۱۸ درجه دماوند ساخته شد اما همچنان نتوانستیم اکران کنیم.

وی در پایان این گفت وگو گفت: «سرزمین رها» هم فیلمی است در مورد کودکان سندروم دان که به زیبایی ساخته شده اما حمایتی صورت نمی گیرد از این دست فیلم ها  اگر اکران نشوند،  ذائقه ها عوض می شود حال قرار است در خرداد ماه این دو فیلم را در فرهنگسرای ارسباران برای این فیلمها داشته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.