شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

در جلسه شورای‌عالی خانه هنرمندان

طلایی: علی‌رغم شعارهای همیشگی در حوزه فرهنگ و هنر، برای تصویب بودجه سازمان‌ها با مشکل روبرو هستیم

طلایی

سینماپرس: مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر گفت: متاسفانه علی‌رغم شعارهای همیشگی در حوزه فرهنگ و هنر، ما هر سال در تصویب بودجه سازمان‌های فرهنگی و هنری با مشکل روبرو هستیم.

بنابراین گزارش، در این جلسه که از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز برای حضور و تبادل نظر در خصوص همکاری‌های فی‌مابین دعوت به عمل آمده بود، مرتضی طلایی، نایب رییس و عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران همچنین لواجو دبیر کمیته فرهنگی شرکت کرده بودند.

در ابتدای این جلسه محمد سریر رئیس شورای عالی ضمن خوش آمدگویی به اعضا و مشاوران خانه هنرمندان ایران و نیز اعضای حاضر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، تعامل بین این دو نهاد را بسیار ضروری خواند و افزود: امروز خانه هنرمندان ایران به یکی از قوی ترین و موثرترین نهادهای فرهنگی و هنری کشور بدل شده و علی رغم محدودیت های مالی و امکاناتی توانسته است نقش بسزایی را در توسعه فرهنگی و هنری کشور ایفاد کند.

این استاد موسیقی در ادامه سخنان خود از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خواستار توجه بیشتر به این خانه و نیز استفاده از ظرفیت های آن در گسترش کمی و کیفی فرهنگ و هنر شهر تهران شد.

در ادامه این جلسه مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ضمن ارایه گزارش مختصری از فعالیت‌ها و مسائل مالی این خانه گفت: متاسفانه یک تناسب منطقی بین فعالیت­های این خانه و کمک­هایی که به آن می شود نیست.

سرسنگی یادآور شد: خانه هنرمندان ایران تنها سازمان فرهنگی و هنری است که علی رغم تاثیرگذاری قابل توجه آن در حوزه فرهنگ و هنر، میزان کمک به آن از سوی شورای شهر هر سال کمتر می شود.

او در خاتمه سخنان خود از مرتضی طلایی و دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خواست با حضور در این خانه و بررسی دقیق فعالیت های آن زمینه ای را فراهم کنند تا محدودیت­های مالی و امکاناتی این خانه در راستای اقدامات گسترده‌تر فرهنگی به حداقل میزان خود برسد.

مرتضی طلایی، نایب رییس و عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن سخنانی به اهمیت کار در حوزه فرهنگی و هنر تاکید کرد و افزود:  البته شهرداری معمولاً هر سال مبلغ نسبتاً قابل توجهی را به این حوزه اختصاص می‌دهد به عنوان مثال امسال حدود دو هزار میلیارد تومان به صورت خالص به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافته و در بودجه ۱۶ هزار میلیاردی شهرداری سه درصد نیز مقرر شده است که توسط دیگر سازمان ها و معاونت‌های شهرداری صرف این حوزه شود.

طلایی در ادامه سخنان خود حمایت ۴۰۰ میلیون در سال از خانه هنرمندان ایران را ناکافی دانست و گفت: با توجه به شناختی که من از این خانه و فعالیت های آن دارم کف حمایت شهرداری از این مرکز حداقل باید ۲۰ میلیارد تومان در سال باشد.

وی در خاتمه سخنان خود خواستار تعامل هرچه بیشتر خانه هنرمندان ایران با شورای اسلامی شهر تهران شد و افزود: توقع ما آن است که خانه هنرمندان ایران به اتاق فکر فرهنگی و هنر شورای شهر تبدیل شود. ما خانه هنرمندان ایران را نماینده جامعه هنری کشور می‌دانیم و معتقدیم توجه به این نهاد به معنی توجه به هنر در همه ابعاد آن است.

نخستین جلسه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در سال ۱۳۹۳ با حضور اعضا و مشاوران این شورا از جمله عزت‌الله انتظامی، محمد سریر، غلامحسین امیرخانی، حمید نوربخش، طاهر شیخ‌الحکماء، سیف‌الله صمدیان، علی رشیدی، معصومه مظفری، مریم زندی، ابراهیم حقیقی و... برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.