شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

درحاشیه هفته سلامت عنوان شد؛

ضرغامی: پخش تبلیغات در برنامه‌های کودک از سر ناچاری بود!

عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما*

سینماپرس: رئیس سازمان صدا و سیما گفت: پخش تبلیغات بین برنامه های کودک از سرناچاری و مشکلات اعتباری بوده اما در دو سه هفته گذشته دستور لغو آن صادر شده است. مجوز تبلیغ در حین برنامه‌های کودکان دیگر وجود ندارد.

بنابراین گزارش، عزت الله ضرغامی در حاشیه مراسم هفته سلامت در سالن همایش‌های رازی در مورد پخش آگهی‌های کالاهای مضر در صدا و سیما گفت: در آگهی‌های تلویزیون، زمانی که در حین فیلم‌های سینمایی پخش می‌شود اگر مورد تأیید هم نباشد، اما چون مجوز دارد نمی‌توانیم به نظر خود عمل کنیم و جلوی پخش آن را بگیریم.

وی ادامه داد: هر چند برخی از برنامه‌هایی که مجوز دارند هم با وجود پولی که برای قراردادها داده‌اند اما از تلویزیون پخش نمی‌شوند، بنابراین تلویزیون به مسائل مختلف توجه دارد.

ضرغامی گفت: اما در حوزه سلامت تمام کالاهایی که تبلیغ می‌شوند مجوزهای رسمی دارند، ممکن است اختلافی در دستگاه‌ها باشد. صدا و سیما برای رفع این اختلافات تبلیغ کند، اما صدا و سیما همیشه به وظیفه قانونی عمل می‌کند، به همین منظور تبلیغ هر کدام از خدمات و کالاهایی که احساس شود جز ضرر چیزی ندارد، علی‌رغم مجوزهایی که دارد، محدود شده و برخی از آن ها نیز متوقف شده‌اند.

وی همچنین از راه‌اندازی شبکه مدرسه تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: جلساتی با وزیر آموزش و پرورش با مخاطب قرار دادن دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء برگزاری شده، برنامه‌های این شبکه آماده شده و وزارت آموزش و پرورش باید اعلام آمادگی کند تا این برنامه ها عملیاتی شوند.

ضرغامی همچنین از راه‌اندازی شبکه کشاورزی در هفته آینده خبر داد و گفت: این شبکه با پخش دو ساعت برنامه در هفته کار خود را آغاز می‌کند.

وی در پایان گفت: راه‌اندازی این شبکه‌ها نیاز به همکاری‌های بخش‌های اجرایی دارد تا بتوانیم در این رابطه مردم را به درستی هدایت کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.