سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

پاسخ "جنتی" به برخی عقب‌نشینی‌ها و بودجه وزارت ارشاد

علی جنتی*

ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که پس از بررسی دقیق فیلمنامه‌ها و نظارت بر پروسه ساخت یک فیلم، این وزارتخانه در هنگام اکران یک فیلم سینمایی به هیچ وجه از مجوز‌های ساخت خود، عدول نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی جنتی درباره نگرانی‌های موجود درباره عقب‌نشستن وزارت ارشاد از وعده‌ها و مجوزهایش بر اثر فشارهای درونی و بیرونی مانند آنچه درباره جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاد به ایسنا گفت: به هر حال ما مسئولیت آن فیلم‌هایی که در گذشته ساخته شده را نداشتیم.

وی ادامه داد: ما موظف بودیم جشنواره فجر را به خوبی و با حضور فیلم‌هایی که از نظر محتوایی و ساختار برجسته هستند برگزار کنیم. دیدید فیلم‌هایی که جایزه گرفتند، از نظر حرفه‌ای و فنی آثار برجسته‌ای بودند و فیلم‌های ارزشی بودند که مورد توجه قرار گرفتند.

وزیر ارشاد که در حاشیه یک برنامه در وزارت ارشاد به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در دوره فعلی از مجوزهایش عدول نمی‌کند، تصریح کرد: از زمانی که دولت جدید تشکیل شده، سعی ما بر این بود که در صدور مجوزها کاملا دقت کنیم. یعنی فیلمنامه‌ها با کمال دقت خوانده شده و در شورای صدور پروانه ساخت بحث‌های مختلفی روی آن صورت می‌گیرد. همچنین وقتی مجوزی داده شد، در مراحل ساخت نیز دقت می‌کنیم که دقیقا آنچه جلوی دوربین می‌رود، با مجوز ساخت منطبق باشد. در این شرایط و در مرحله اکران، طبیعی است که مجموعه وزارت ارشاد باید از فیلم ساخته شده دفاع کرده و به هیچ وجه از حق آن عدول نخواهیم کرد.

جنتی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بودجه‌ای این وزارتخانه در سال جاری و نگرانی‌های پیش‌رو گفت: بودجه وزارت ارشاد مثل سایر دستگاه‌ها، بر اساس توانایی‌های دولت بسته شده است. به هر حال بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده بر اساس برآورد درآمدها و منابعی است که می‌تواند کسب کند. ضمن آنکه دولت تمام تلاشش این بود که این منابع و درآمدها را به شکلی واقعی ببیند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت درآمدهای کشور، فکر می‌کنم بودجه‌ اختصاص داده شده نتواند هیچ دستگاهی را راضی کند اما در چنین شرایطی هنر ما باید این باشد که با استفاده از همین اعتبارات و با تدابیر مناسب و مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری گفته‌اند از امکانات محدود بهترین بهره‌برداری را کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.