چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴

با انتخاب صداگذار ایرانی؛

کارگردان «استرداد»: اولین نمایش «ابوزینب» در جشنواره مقاومت خواهد بود

علی غفاری کارگردان در  نشست فیلم «استرداد» در خبرگزاری سینماپرس

سینماپرس: علی غفاری کارگردان فیلم «استرداد» صبح امروز درباره مراحل فنی فیلم جدیدش«ابوزینب» گفت: مدتی سفر بودم اما فیلم بزودی با انتخاب صداگذار ایرانی و انجام مراحل فنی برای نمایش آن در جشنواره مقاومت آماده خواهد شد که بعد از آن برای اکران عمومی تصمیم خواهیم گرفت.

بنابراین گزارش، این کارگردان در ادامه به سینماپرس گفت: طرح اولیه موسیقی این فیلم توسط آهنگساز لبنانی انجام شده است و منتظریم طی ده روز آینده نسخه نهایی آن آماده شود اما هنوز برای انجام صداگذاری به توافق کامل نرسیده‌ایم.

غفاری با اشاره به حضور بازیگران شناخته شده کشور لبنان در «ابوزینب» یادآور شد: زبان این فیلم عربی خواهد بود اما با توجه به اینکه حجم دیالوگ ها کم است از زیرنویس استفاده خواهیم کرد.

«ابو زینب» متعلق به شرکت لبنانی العرض است و از عوامل ایرانی می توان داود رسولیان به عنوان طراح جلوه های ویژه و داریوش صالحیان به عنوان طراح چهرپردازی و محمود غلامی به عنوان نویسنده فیلمنامه را نام برد.

در داستان این فیلم آمده است: خانواده عامر از شهدای معروف لبنان هستند که در برابر اشغال رژیم صهیونیستی مقاومت زیادی کردند. فیلم در سال ۱۹۸۵ در جنوب لبنان می گذرد که یک خانواده در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می کنند.

بنا بر همین گزارش، متن به یک نویسنده لبنانی تعلق دارد و محمود غلامی دوباره آن را بازنویسی کرده است.

شایان ذکر است، علی غفاری سال گذشته فیلم سینمایی «استرداد» را در اکران عمومی داشت که توانست به فروش خوبی دست پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.