جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

«طلا و مس» در دانشگاه پکن اکران شد؛

جلیلوند: جشنواره‌های سینمایی ایران و چین باید برای سینمای این دو کشور فرصتی فراهم کند

طلا و مس

سینماپرس: فیلم سینمایی «طلا و مس» با زیرنویس چینی و انگلیسی در دانشگاه تکنولوژی پکن به نمایش در آمد و رایزن فرهنگی کشورمان در مورد سینمای ایران و چین گفت: سال 2012 از کشور چین فیلم های بسیاری در جشنواره فیلم فجر اکران شد و سینماگران کشور نیز آثار بسیاری را در چین اکران کردند این موضوع نشان می دهد باید فرصتی را برای هنرمندان دو کشور فراهم کرد.

بنابر این خبر، فیلم سینمایی طلا و مس با زیرنویس چینی و انگلیسی با حضور رایزن فرهنگی ایران، رئیس بخش بین‌الملل دانشگاه صنعت پکن، اساتید دانشگاه تکنولوژی پکن و دانشجویان ایرانی روز گذشته به نمایش در آمد.

قبل از پخش فیلم رئیس بخش بین‌المللی دانشگاه تکنولوژی پکن گفت: بسیار خرسندم که در کنار شما این فیلم ایرانی را می‌بینم.

خانم وو افزود: در دانشگاه تکنولوژی پکن، دانشجویان 82 کشور در رشته‌های مختلف با تنوع فرهنگی مشغول به تحصیل است. امروز سعی شد گوشه‌ای از فرهنگ و تمدن و هنر سینمای ایران را برای شما به نمایش بگذاریم.

سپس جلیلوند اظهار داشت: جامعه بشری دارای یک میراث ماندگار به نام فرهنگ است که در بستر تعامل افراد انسانی با یکدیگر و در طول تاریخ  در یک منطقه جغرافایی شکل  می‌گیرد. فرهنگ را باید آیینه تمام نمای رفتار اجتماعی و شخصیتی افراد یک جامعه دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان ادامه داد: در عصر انقلاب اطلاع رسانی باید جریان تعامل فرهنگ ها را مهمتر از گذشته در نظر گرفت. در جریان فرایند سریع اطلاع رسانی، موضوع اصلی به کارگیری درست و به موقع اطلاعات است که می‌تواند به عنوان هنر مدیریت اطلاعات نامیده شود. در فرایند تعامل و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عنصر هم‌افزایی فرهنگ‌ها  می‌تواند مورد توجه جدی قرار گیرد. بنابراین فرهنگ‌ها در کنار یکدیگر و با تعامل باید سعی در شناساندن عناصر اصلی وشاخصه های ماندگار و قابل عرضه فرهنگ خود نمایند. در این فرایند آنچه مهم است مدارا،  سعه صدر و باور داشتن تمدن‌های اصیل و با شاخصه‌های معنوی و انسانی برتر است.

رایزن فرهنگی ایران گفت: از میان همه عوامل و صنایع فرهنگی می توان به نقش برجسته صنعت سینما در معرفی شاخصه‌های فرهنگی یک جامعه بشری تاکید بیشتری کرد.

وی با اشاره به مشخصه‌های فرهنگی سینمای ایران از جمله معنویت گرایی، به کارگیری مفاهیم مشترک انسانی و توجه به اهمیت و تقویت نهاد های اجتماعی از جمله نهاد خانواده تصریح کرد: در سینمای ایران واقعیات اجتماعی به تصویر کشیده می‌شود و از این منظر سینمای ایران را می‌توان سینمای واقع گرا به حساب آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.