چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

در نشست تخصصی روز هنر انقلاب اسلامی عنوان شد؛

حاتمی‌کیا: خدا کند شعار امسال زیر تفسیرهای عجیب و غریب گم نشود/ آبیار: آوینی مصداق اندیشه ناب انقلابی است

ابراهیم حاتمی کیا*

نشست تخصصی روز هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی عصر امروز در مجموعه سینمایی اسوه با حضور چهره های هنری برگزار شد.

ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست تخصصی روز هنر انقلاب اسلامی طی سخنانی کوتاه عنوان کرد: این سینما از قبل از انقلاب برای من خاطراتی دارد که از آن زمان تا به حال حدود 40 سال می‌گذرد. نمی‌دانم آن زمان چه شوری ما را به سینما کشاند اما می‌دانم اول کار شور سینما بود ولی بعد افتاد مشکل‌ها و اینکه چه چیزی را باید گفت.

حاتمی‌کیا با اشاره به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم اظهار داشت: الان که در سال 93 هستیم جای آقا مرتضی آوینی خالی است که به ما بگوید باید چه کار کرد و خدا کند قلم‌هایی مثل مرتضی آوینی دوباره زنده شوند و به چشم بیایند تا عافیت‌طلبی به سراغ ما نیاید.

حاتمی کیا با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: خدا کند این شعار در زیر تفسیرهای عجیب و غریب گم نشود و آنچه به حق است، گفته شود.

نرگس آبیار کارگردان فیلم تحسین شده «شیار 143» نیز در این مراسم گفت: در هر کشوری جوان‌های انقلابی با شور و هیجان انقلابی آغاز می‌شود و بعد هم با توجه به اینکه ما انقلاب اسلامی داشتیم خیلی بهتر است که به اندیشه ناب انقلابی بپردازیم که شاید مصداق بزرگی که بعد از انقلاب به این اندیشه پرداخته شهید آوینی بوده است.

وی افزود: انقلاب مانند درخت است و ما به جای اینکه به گسترده شدن درخت بپردازیم بهتر است ریشه انقلاب را تقویت کنیم که بی‌شک ریشه انقلاب رکن اصلی است و انشاءالله بتوانیم با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری این الگو را محقق کنیم.

در این مراسم چهره‌هایی از جمله حجج اسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و محمدرضا زائری مدیر مسئول نشریه خیمه، حسین قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان، گلعلی بابایی، ابراهیم حاتمی کیا، محمدعلی باشه آهنگر، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی، پژمان لشگری پور، حسین مسافر آستانه، حسین پارسایی، جمشید جم، حبیب الله بهمنی، هوشنگ جاوید، عباس براتی پور و ... حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.