یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

در مراسم افتتاحیه جشنواره دانشجویی فرهنگ‌و‌هنر؛

وزیر ارشاد: حمایت از جوانان با استعداد موجب درخشش فرهنگ ایران در جهان است

جنتی

علی جنتی گفت: بدون شک در سایه شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای جوانان هنرجو و دانشجویان کشور، در آینده نه چندان دور شاهد درخشش و تلالو بیشتر فرهنگ و هنرایرانی در کشور و دیگر نقاط جهان خواهیم بود.

به گزارش سینماپرس مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره عرضه و فروش آثار و تولیدات دانشجویان فرهنگ و هنر سراسر کشور، با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی، مشاور هنری وزیر و سرپرست موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر، مهدی پورعباس؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمع کثیری از مسئولان و هنرمندان عصر شنبه (10 اسفند ماه) در سالن مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم «علی جنتی» گفت: با توجه به وجود جمعیت جوان دانشجویان کشور در حوزه فرهنگ و هنر به فردای روشن و غرورآفرین هنر ایرانی امیدوارم. بی گمان با دقت در تولیدات هنری فاخر کشور و آثار ماندگار هنرمندان می توان در شناسایی، پرورش و آموزش استعدادهای این افراد در دوران نوجوانی و جوانی به خوبی رصد کرد.

وی یادآور شد: بدون شک در سایه شناسایی، حمایت و پرورش استعدادهای جوانان هنرجو و دانشجویان کشور، در آینده نه چندان دور شاهد درخشش و تلالو بیشتر فرهنگ و هنرایرانی در کشور و دیگر نقاط جهان خواهیم بود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد: فرهنگ تمدن ساز و جریان ساز ایرانی در طول تاریخ توسعه فرهنگ و هنر جهان، نه تنها مورد پذیرش دوستان و دشمنان کشورمان است بلکه به عنوان شناسه بارز و صفت ممیزه ایران و ایرانی در تمام جهان شناخته می شود.

جنتی گفت: باید تمامی دستگاه ها و نهادهای دخیل در امر فرهنگ و هنر از هنرمندان، هنرجویان و دانشجویان رشته های مختلف هنری حمایت کنند تا در آینده نزدیک و در سایه حمایت و همراهی این جوانان شاهد شکوه هر چه بیشتر فرهنگ و هنر ایرانی در تمام جهان باشیم.

همچنین در ادامه مراسم مشاور امور هنری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ؛حمید شاه آبادی  گفت: جایگاه رفیع هنر ایران در جهان تصادفی نیست. جمعی که اینجا حضور دارند دانشجویان پرتوانی از دانشگاه جامع علمی و کاربردی هستند که اگر نگاه مهربانه دستگاه فرهنگی کشور همراه آنان باشد بی شک توانایی اقدامات بنیادی در عرصه فرهنگ و هنر را دارا هستند.

وی  افزود: اساتید ، پژوهشگران، هنرمندان و دانشجویان در طی سال ها ممارست ، آموزش و همنشینی علم و عمل پرچم افتخار آفرین ایران اسلامی را در عرصه های فرهنگی در سراسر جهان به اهتزار در آوردند. دانشجویان امروز میهمانان آینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، پس اگر حمایت از آنها به نحو مطلوب صورت گیرد، بدون شک تعامل جامعه هنرمندان با مسوولان فرهنگی کشور در آینده جهش مطلوبی خواهد داشت.

وی در پایان اظهار داشت: هنرجویان و دانشجویان امروز در حقیقت جانشینان شایسته نخبگان فرهنگی ایران هستند، پس هرچه به یاری آنها بشتابیم در حقیقت تعالی هنر ایرانی در آینده را تضمین کرده ایم.

در  پایان این مراسم پرتره علی جنتی؛ وزیر ارشاد و طراحی چهره حمید شاه آبادی و همچنین کاریکاتور رضا رفیع؛ مجری مراسم توسط دانشجویان طراحی و به آن ها اهداء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.