شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸

در تماشاخانه ایرانشهر؛

هما روستا زنگ افتتاح نمایش «بازگشت پسر نافرمان» را نواخت

هما روستا

زنگ افتتاح نمایش «بازگشت پسر نافرمان» به کارگردانی علی راضی شب گذشته 9 اسفند ماه توسط هما روستا نواخته شد. کارگردان این نمایش عنوان کرد: نمی توانم حضور نگاه های متولیانه و خط قرمز های پدر سالارانه را پنهان کنم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، زنگ افتتاح نمایش «بازگشت پسر نافرمان» به کارگردانی علی راضی، شب گذشته؛ توسط حضور هما روستا نواخته شد. علی راضی کارگردان این نمایش در ابتدای مراسم بیان کرد: همه ما با تمام تنوع فکری که بر غنای ایران اضافه می کند، به این کشور عشق می ورزیم و در این کار با جامعه ایران از خودش حرف می زنیم. امیدوارم آنچه که می خواستم با شما در میان بگذارم از طریق نمایش منتقل شود.
 
 
وی افزود: ترجیح می دهم چند کلمه ای با غایبان این شب صحبت کنم. من از تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان تئاتر ایران حرف می زنم. من با متولیان امور فرهنگی کشور صحبت می کنم؛ نه به عنوان نماینده جمع بلکه از جانب خودم و گروهم سخن می گویم. من از تنهایی یک گروه تئاتر در پیمودن راهش و در به سرانجام رساندن کارش سخن می گویم. گله نمی کنم چون ما آنچه که می کنیم را خود با یقین و ایمان برگزیده ایم.  آقایان مسئول، من قصد بازگشت به گذشته و اشاره به آنچه که بر ما گذشته است را ندارم بلکه تنها نمی توانم شگفتی خود را از غیبت ساز و کارهای حمایتگر در تئاتر ایران و حضور نگاه های متولیانه و خط قرمز های پدر سالارانه را پنهان کنم.
 

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: معتقدم جامعه ایران و تئاترش به چنان بلوغی رسیده که درام عصر خود را بیافریند، شما آنجا که باید از ما حمایت کنید، غایب هستید و آنجا که باید عرصه را به شعور ما واگذارید حاضرید. همه ی ما به رایی که داده ایم، برای بهبودی شرایط امید بسته ایم. لطفا قدر این بزرگ ترین سرمایه را بدانید.

 

در ادامه این مراسم هما روستا بیان کرد: من مراسم افتتاحیه نمایش های تماشاخانه ایرانشهر را دوست دارم زیرا در این محفل همه جمع هستند و زنگی نواخته می شود که امیدوارم نمایش امشب نیز بتواند برای مخاطبان رضایت بخش باشد.

 

در پایان آئین افتتاح «بازگشت پسر نافرمان» نیز هما روستا در کنار علی راضی و محمد سریر رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران زنگ آغاز اجرای این نمایش را به صدا در آورد. در این مراسم هنرمندانی چون محمد سریر، جهانبخش سلطانی، مارتین شعبان پور، عزت اله مهرآوران، وحید لک، اتابک نادری، یاسر خاسب، شبنم مقدمی، محمد بحرانی، محمد رضا غفاری، بهناز جعفری، حمید پور آذری، آتوسا قلم فرسایی، ندا نصر، مهدی ساکی، بهاران بنی احمدی، مجید موثقی، جواد افشین نژاد، اکبرنعمت الهی، ناصر بزرگمهر حضور داشتند.

 

گفتنی است نمایش «بازگشت پسر نافرمان» با نقش آفرینی پوژاد بلز پرو  و  ناتالی متی؛ هنرمندان فرانسوی و بابک کریمی -بازیگر فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته»‌- و همچنین ماکان اشگواری هر شب ساعت 18:30 و 20:30 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهربه اجرا در می آید.

 

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.