شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

با برندگان جشنواره فیلم فجر

میرفخرایی : تمام دکورهای «رستاخیز» جز کارونسرا را ساختیم/ طراحی صحنه «چ» خیلی خوب و واقعی بود

مجید میرفخرایی

میرفخرایی گفت: «رستاخیز» فیلم سنگینی بود و زحمات ما به هدر نرفت.هر چه ما ساختیم در فیلم با دقت و دکوپاژ صحیح کمال استفاده از آن شد و در تمام لوکیشن ها کار کردیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس ،در سی و دومین فستیوال فیلم فجر، مجید میر فخرایی به همراه شراره سروش سیمرغ بلورین برای بهترین طراحی صحنه و لباس را دریافت کردند.

میر فخرایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: من از موقعی که برای فیلم «رستاخیز» دعوت به کار شدم به خاطر آشنایی که با احمدرضا درویش داشتم روحیه همکاری نزدیکی به هم داشتیم و در تمام طول ساخت فیلم این حس مشترک را با او داشتم.

وی افزود: برای شروع وقت را تلف نکردیم و خیلی خوب حرف درویش را فهمیده بودم. تحقیقات را شروع کردم و من هم از روی تحقیقات کارم را شروع کردم و در چهار گروه مجریان دکور را تشکیل دادم. در بم و در پرند و جاده شاهرود و سبزوار شروع به ساخت کردیم و یک کاروانسرا را هم در حد ترمیم روی آن کار کردیم ولی به صورت کلی همه  معماری را خودمان ساختیم.

برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس در جشنواره سی و دوم گفت: چون محصول جلوه های بصری انگلیسی بود ما با او جلسات مختلفی راجع به شناخت معماری داشتیم و با هم به هماهنگی رسیدیم.

میرفخرایی اظهار داشت: واقعیت این است من همین انرژی که برای فیلم «رستاخیز» گذاشتم برای «عقاب صحرا» نیز گذاشته بودم و اینکه در آنجا دیده نشد دیگر مشکل من نیست اما در فیلم «رستاخیز» با هوشمندی کارگردان کارهای ما دیده شد و باعث شد جایزه ببریم. در« روز واقعه » هم جزو کار های خوب و سخت من بود ولی در این کار شرایط خاصی داشت و خوب از کار های ما استفاده شد.

وی تصریح کرد:در صحنه های جنگ هم تعداد زیادی خیمه و لباس و تجهیزات دیگر به ساخت و ساز احتیاج داشت و ما همه را انجام دادیم. «رستاخیز» فیلم سنگینی بود و با نگاهی که درویش داشت ،فیلم خوب از آب در آمد و زحمات ما به هدر نرفت.هر چه ما ساختیم در فیلم با دقت و دکوپاژ صحیح کمال استفاده از آن شد و در تمام لوکیشن ها کار کردیم.

وی در پایان اظهار داشت: جز «چ» فیلم دیگری را ندیدم و آنقدر خوب کار کرده بود که همه فکر می کردند که فضاها همه وجود دارند در حالی که طراح صحنه همه را ساخته بود و او خیلی خوب کار کرده بود. همچنین فیلم تورج اصلاانی را هم دوست داشتم.

مجيد ميرفخرايی متولد ۱۳۲۹ تهران، فارغ التحصيل طراحی صحنه از دانشكده هنرهای دراماتيك و آكادمی سلطنتی لندن است. وی از سال ۱۳۶۴ با دستياری طراح صحنه در فيلم «زنگها» به كارگردانی محمدرضا هنرمند شروع به فعاليت كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.