سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸

پیام وزیر ارشاد به بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر؛

موسیقی فجر جلوه‌گاه حضور متعهدانه موسیقیدانان در آئین‌های ملی و مردمی است

علی جنتی در مجلس

علي جنتی در پيامی به بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره موسیقی در سالگرد انقلاب جلوه ای از حضور متعهدانه هنرمندان موسیقی در آیین های ملی و مردمی است.

به گزارش سینماپرس، در متن پیام علی جنتی؛ وزی فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

موسیقی ملی ایران به عنوان هنری ریشه‌­دار و با ظرفیت، پس از انقلاب اسلامی و متناسب با رویکردهای متعالی آن، بر خلاف موسیقی قبل از انقلاب، مورد توجه مردم فرهیخته ایران قرار گرفت و در جهت تقویت روحیه انقلابی، دفاع مقدس، سازندگی و مقاومت ملت متناسب با ادوار مختلف سه دهه اخیر در کنار مردم نقش آفرینی نمود. امروز نیز دوباره شنیدن آن نواهای خاطر‌ه‌انگیز به بازسازی تصاویر و رویدادهایی در اذهان می­‌انجامد که تاریخ کشور را از سلطه استبداد داخلی و استعمار خارجی رهانید. همین دستاورد‌ها مبین این حقیقت است که موسیقی، با منشاء و هدف روحانی و معنوی‌اش، می‌تواند در تحولات جامعه نقش مهم و مثبتی ایفا کند.

وي در ادامه آورده است: بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌، جلوه گاه حضور متعهدانه هنرمندان عرصه موسیقی در آئین‌های ملی و مردمی و فرصتی است برای تبلیغ آرمان­های والای ملت ایران و بازشناسی ظرفیت‌ها و اثرگذاری هنر موسیقی در تعالی فرهنگی و پیوند عاطفی و اتحاد و یکپارچگی ملت ایران، ملتی که جوانان پر شور اکثریت تأثیرگذار آن را تشکیل می­دهند، بی‌تردید موسیقی‌دانان و هنرمندان فرهیخته عرصه موسیقی ایران، آنان که با سال‌ها تحصیل و ممارست بر دانش موسیقی احاطه یافته‌اند ودل در گرو فرهنگ و هنر این سرزمین دارند، در پیشرفت فنی و تکنیکی این هنر و تعالی مفاهیم و خلق آثار ارزشمند هنری، نقش ممتاز و متمایزی بر عهده دارند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل و تقدیر از همه هنرمندان فعال در عرصه موسیقی کشور، راهبردها و رویکردهای نوین خود را در جهت تسهیل شرایط برای انجام شایسته فعالیت آن عزیزان در رشته‌های مختلف هنری با بهره‌گیری از همه ذخایر مادی و معنوی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور تدارک و تدبیر خواهند نمود .

از خداوند متعال توفیقات روزافزون جامعه هنری ایران را در پیشرفت و تعالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی مسألت دارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.