دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱

همراه با هنرمندان در جشنواره فیلم فجر؛

انتقاد تند «محمد تقی فهیم» از رویکرد حذفی جشنواره فیلم فجر

محمد تقی فهیم در نشست خبری فیلم «تمشک»در جشنواره فیلم فجر

محمد تقی فهیم؛ منتقد و مستند ساز به سینماپرس گفت: یکی از اشکالاتی که نشان می دهد مدیریت جشنواره فیلم دچار تشدد آرا شده و قدرت تصمیم گیری ندارد را در همین موضوع بولتن جشنواره می بینیم.

محمد تقی فهیم؛ منتقد و مستند ساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: یکی از اشکالاتی که نشان می دهد مدیریت جشنواره فیلم دچار تشدد آرا شده و قدرت تصمیم گیری ندارد را در همین موضوع بولتن جشنواره می بینیم.

وی با تاکید براینکه بولتن جشنواره نشریه بازاری نیست، گفت: ممکن است نشریه ای در خارج از جشنواره به آثار کم مخاطب نپردازد برای مثال به مستند نپردازیم چون مخاطب ندارد! اما وقتی می بینیم بخش مستند به جشنواره اضافه می شود نشان از اهمیت این بخش است اما بولتن جشنواره باید به آن توجه کند که می تواند بر مخاطبین جشنواره تاثیرگذار باشد، کمک به مستند سازان می توانست در این بولتن نمود داشته باشد.

فهیم خاطرنشان کرد: اینکه حتی یک خبر، نقد و گزارش از بخش مستند منتشر نشده است و این نشان دهنده ضعف مدیریت جشنواره است و بولتن جشنواره یک استراتژی برای خودش در نظر نگرفته بود که این رویکرد قابل تحلیل است.

وی یادآور شد: چطور می شود جشنواره بخش سینما حقیقت اما در تریبون روزانه اش هیچ پوشش صورت نگیرد ولی این یک نگاه کاملا ناسالم است و این رویکرد از بیرون می آید، انگار دوستانی که این بخش ها را مدیریت می کند مدت زیادی از سینما دور بودند، این مساله مربوط به الان نیست! بولتن جشنواره با پول بیت المال در حال تامین است و این از یک نگاه کاسبکارانه برمی آید.

فهیم خاطرنشان کرد: این رفتارها باعث شد تا اصلا مردم به بولتن نگاهی نیاز ندازند و می بینیم که نشریه های جنبی بهتر در جشنواره مورد استقبال قرار می گیرد، اصلی ترین کارکرد بولتن جشنواره اطلاع رسانی است، ولی دیده می شود که با مطالب و مصاحبه های حجیم بولتن را پر می کنن، در حالی که می توانست با دو صفحه به اخبار این رویداد بپردازد همانطور که به بخش نگاه نو هم پرداخت نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بولتن هدایت کننده مسیر جشنواره است باید این تریبون بتواند حتی جهش جشنواره را به سمت بهبود سوق دهد در حالی که بولتن امسال دنباله روی می کند و به فیلم هایی می پردازند که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است اما رسالت کاری آن باید برعکس این موضوع باشد و این موضوع ربطی به مدیریت بولتن ندارد اما بیشتر به کلیت مدیریت برمی گردد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.