شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲

همراه با بخش مستند جشنواره بین المللی فیلم فجر/

فردا در بخش مستند فیلم فجر «رژستیو عقب مخاطب می گردد»!

لوگو جشنواره فیلم فجر

در نهمین روز از جشنواره بین المللی فیلم فجر، هفت فیلم در بخش مستند و در سالن سینما حقیقت اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فردا و در نهمین روز از جشنواره بین المللی فیلم فجر، مستند «شش قرن و شش سال» به کارگردانی مجتبی میرطهماسب در ساعت ۱۱ و در بخش مستند اکران خواهد شد. این مستند درباره گروهی موسیقی‌دان است که تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های منسوب به عبدالقادر مراغی، برجسته‌ترین موسیقی‌دان، نظریه‌پرداز، نویسنده و شاعرِ ششصد سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند.

مستند «رژستیو به عقب بازمی گردد» ساخته سید وحید حسینی در ساعت ۱۳:۳۰ به نمایش گذاشته می شود. این فیلم به نوعی به بررسی و آسیب شناسی پدیده فیلم‌فارسی در سینمای قبل و بعد ازانقلاب ایران می پردازد. همچنین مستند «حیات در رگ های سرد» به کارگردانی فتح الله امیری ساعت ۱۵ نمایش داده می شود، این مستند نیز  تنوع زیستی خزندگان ایران با تکیه بر ثبت اسرار و رفتارهای زندگی آنها را بررسی می‌کند.

مستند «درپناه بلوط» به کارگردانی محمد نور محمدی نیز در رابطه با  سنجاب‌های ایرانی در حیاط وحش متنوع این کشور است. این مستند در ساعت ۱۶:۳۰ به نمایش درخواهد آمد. «جایی برای زندگی» به کارگردانی محسن استاد علی نیز در ساعت ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

شایان ذکر است مستند «لطفا بوق بزنید» به کارگردانی رضا فرهمند در ساعت ۱۹:۳۰ و مستند «ملخی غول شد» به کارگردانی محمد تقی فهیم که در رابطه با شکل گیری روزنامه کیهان است نیز در ساعت ۲۱ به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.