جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴

متن و حاشیه نشست «امروز»؛

میرکریمی حرفی برای گفتن نداشت/ نشستی که فیلمبردار برای دفاع از فیلم بیشتر از کارگردان حرف داشت!

نشست خبری فیلم « امروز» در جشنواره فیلم فجر

نشست خبری فیلم سینمایی «امروز» با حضور سید رضا میرکریمی (کارگردان)، شبنم مقدمی(بازیگر)، شادمهر راستین(فیلمنامه نویس)، علیرضا علویان (صداگذار)، محمود دهقانی(چهره پرداز)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، مرجان گلزار (طراح صحنه ولباس) با اجرای سعید قطبی زاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «امروز» با حضور سیدرضا میرکریمی (کارگردان)، شبنم مقدمی(بازیگر)، شادمهر راستین(فیلمنامه نویس)، علیرضا علویان (صداگذار)، محمود دهقانی(چهره پرداز)، هومن بهمنش (مدیر فیلمبرداری)، مرجان گلزار (طراح صحنه ولباس) با اجرای سعید قطبی زاده برگزار شد.

میرکریمی با اشاره به صدای بد سالن گفت: به دنبال این بودم که حالمان خوب شود و قهرمان با خلوتی که دارد از شهر دور می شود و برای فیلم دفاعی نمی کنم، شاید از نظر آقای قطبی زاده فیلم الکن باشد چرا که برای این فیلم با دو دسته مخاطب روبرویم یک دسته مخاطبی که با آن همراه و غافلگیر می شود و دسته بعدی مخاطبی است که با آن ارتباط برقرار نمی کند و من برای آن دسته از مخاطبان شرمنده هستم.

شبنم مقدمی در ادامه گفت: برای اجرای این نقش دنبال این بودم که مخاطب از آن بدش بیاید و همین قدر که دوستش نداشتم برایم کافی بود.

شادمهر راستین درباره نگارش این فیلمنامه گفت: طرح دو صفحه ای را آقای میرکریمی به من دادند و بعد شروع به نگارش فیلم کردیم که امیدوارم رفاقت ما ادامه پیدا کند و همچنان با هم کار کنیم.

محمود دهقانی با تشکر از میرکریمی برای انتخابش گفت: تمام قصه در یک روز اتفاق می افتد و من به دنبال این بودم که شخصیت اصلی فیلم مجهول باقی بماند.

هومن بهمنش درباره شروع همکاری اش با میرکریمی گفت: در جشنواره سال گذشته آقای میرکریمی زمان اکران فیلم «گناهکاران» من را دیددند و توسط محسن قرایی برای این فیلم انتخاب شدم و این فیلم چالش زیادی را برایم ایجاد کرد، آقای میرکریمی دست ما را برای کار باز گذاشتند و لوکیشن بیمارستان منطق زیبایی شناسی برای ما ندارد و در این فیلم شاید کار من دیده نشود.

میرکریمی با اشاره به اینکه فیلم های من گازوئیلی است و دیر دیده می شود درباره فروش فیلم گفت: من متخصص اکران نیستم ولی به اکران این فیلم خوش بین هستم، مشکل ما این است که شخصیت این فیلم را با منطق خودمان می سنجیم و صدای بد در انتقال برخی فضاهای فیلم تاثیر گذار بود.

میرکریمی درباره انتخاب بازیگران جوان گفت: من تئاتر زیاد می بینم و به دنبال بازیگر حرفه ای هستم، برای خیلی از بازیگران فرصت فراهم کردم.

این کارگردان در پاسخ به یکی از منتقدین نسبت به تفاوت بین فضای یه حبه قند و امروز اعتراض داشت، گفت: تصنعی بودن دیالوگ ها را قبول ندارم و قرار است آنقدر فیلم بسازم که حداقل از یکی خوشتان بیاید.

این کارگردان درباره عنوان این فیلم گفت: چون داستان شخصیت اصلی در یک روز شکل می گیرد و ما به گذشته آن کاری نداریم.

حواشی:

  • درحالی که اکثر نمایندگان رسانه نسبت به فیلم معترض بودند، میرکریمی به پاسخ های کوتاه اکتفا می کرد.
  • هومن بهمنش دائما در مقام پاسخگویی به جای میرکرمی برمی آید و نسبت به نقدهای سعید قطبی زاده اعتراض کرد.

 

نظرات

  • ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ - ۱۲:۲۰
    1 0
    میرکریمی وقتی دید قطبی زاده به جای مجری از موضع منتقد حرف می زند،ادامه ی بحث را جدی نگرفت و گرنه امروز کار درخشانی است.چرا درباره ی نوع برخورد مجری نشست ها انتقاد نمی کنید؟؟؟
  • محمدی ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ - ۱۷:۴۸
    0 0
    بهتر است کارگردانهای ما یخورده در زمینه ساختار فیلمنامه اطلاع داشته باشند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.