پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

با وجود فروش خوب فیلم‌ و انیمیشن؛

کمپانی دیزنی برای حفظ شرکت بیش از 100 نیرو را اخراج کرد

والت دیزنی

کمپانی دیزنی در بخش بازی های رایانه ای بیش از 100 نفر از کارمندان خود را اخراج کرد اما هنوز نتوانسته این بخش را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس به نقل زا ورایتی، با اینکه كمپاني ديزني» در سال 2013 توانست از فروش ویدئو گیم و بازی های کامپیوتری برای این شرکت سود بسیاری را به ارمغان آورد اما این مقدار فروش نیز نتوانست از شکست هایی که این کمپانی دچار آن بود جلوگیری کند.

کمپانی دیزنی برای آنکه بخش بازی های رایانه ای خود را نجات دهد در ابتدا شبکه نمایش خانگی را با بازی های رایانه ای تلفیق کرد و همین امر موجب شد تا سهام شرکت افت داشته باشد و نتوانست از ریزش هایی که به اجبار دچار آن شد جلوگیری کند.

این شرکت در نهایت مجبور شد تا تعداد بسیاری از کارمندان بخش بازی های رایانه ای را که در بخش فروش کار می کردند تعلیق کند و به دنبال آن نیز بیش از  صدها کارمند اداری خود را اخراج کرد. این درحالیست که دیزنی توانست از پرفروش ترین کارهای 2013 را ارائه دهد و فروش این شرکت در مقام دوم قرار گرفت.

به گفته یکی از کارمندانی که هم اکنون در دیزنی کار می کند تمام افرادی که در حال حاضر مشغول به کارند مجبورند برای حفظ شغل خود کار چهار یا  پنج نفر را انجام دهند و همین باعث شده حتی بدون اضافه کاری تا ساعتی بعد از کار نیز بمانند.

بر اين اساس كارمندان استوديوي «ماوس هاوس»‌ كه كمپاني ديزني به منظور افزايش توليد بازيهاي كامپيوتري و ويدئويي در سال 2010 با بودجه 563 ميليون دلاري راه اندازي كرده بود، مشمول تعليق نيرو مي شوند.

بنابر گزارش ورايتي، نزديك به سه هزار نفر در اين استوديو مشغول فعاليت هستند كه بازدهي اندك اين بخش ديزني را به كاهش بودجه و تعليق نيرو سوق داده است. تاكنون تعداد كارمندان اخراجي اين بخش اعلام نشده است.

اين در حالي است كه در اواخر سال 2012، ديزني و لوكاس فيلم طي قرارداد چهار ميلياردي با هم ادغام شدند و پس از آن 50 شغل در كمپاني ديزني با ریزش نيرو مواجه شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.