سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

با هنرمندان در کاخ جشنواره

جلالی: «پایان خدمت» تماشاگران را جذب خود خواهد کرد

پایان خدمت

تهیه کننده فیلم سینمایی «پایان خدمت» گفت: انتظار استقبالی معقول و فروشی قابل قبول را دارم و استنباطم این است که فضای بصری کار، ظرفیت های سوژه و ماهیت روایت مخاطبان را پای فیلم خواهد کشاند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، علیرضا جلالی از تهیه کنندگان باسابقه سینما و تلویزیون است که فیلم روز سوم را در دهه ۸۰ تولید کرده است و مجموعه دولت مخفی را در مرحله تولید دارد. وی با فیلم پایان خدمت در جشنواره حاضر است. به همین علت گفت و گویی با وی انجام دادیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

 

به عنوان یک تهیه کننده باسابقه چه شد که به سراغ کارگردانی فیلم اولی آمدید؟

قبل از هرچیز به زرگرنژاد بابت ساخت این فیلم تبریک می گویم و اعتقاد دارم که وی ظرفیت بالایی دارد اما به دلیل نداشتن  پول و رابطه پشت چراغ قرمز تولید فیلم مانده بود. زرگرنژاد کارگردانی صادق و متعهد است.  کارگردانی مسلط و آینده دارد که برای ساخت پایان خدمت زحمت زیادی کشید و با وجود آن که طرح فیلم برای دریافت مجوز ساخت به مشکل خورد پا پس نکشید و همین ایستادگی به ساخت فیلم شریف پایان خدمت انجامید. اثری که به دلیل ماهیت روایتش نیازمند بودجه بود اما از سوی هیچ ارگانی حمایت نشد.

 فکر می کنید فیلم پایان خدمت چه بازخوردی نزد مخاطبان داشته باشد؟

اعتقاد دارم که ایرانی ها فرق فیلم خوب و بد را تشخیص می دهند اما از سوی سیاستگذاران فرهنگی چندان جدی گرفته نشده اند و اگر برخی ممیزی های سلیقه ای و عرفی(نقد سنت های اجتماعی و نقد مشاغل) کنار گذاشته شود و دست سازندگان برای تولید فیلم خوب باز باشد می توان سینما را به مردم نزدیکتر کرد. به واقع وضعیت کنونی به گونه ای است که فیلمنامه نویس بخشی از داده های ذهنی خود را به دلیل همان ممیزی ها قبل از آنکه روی کاغذ بیاید از صفحه ذهنی اش پاک می کند و به همین علت بسیاری از فیلم ها در همان ایده تک خطی جذاب محصور می مانند.

به نظرتان پایان خدمت در گیشه به چه نتیجه ای می رسد؟

انتظار استقبالی معقول و فروشی قابل قبول را دارم و استنباطم این است که فضای بصری کار، ظرفیت های سوژه و ماهیت روایت مخاطبان را پای فیلم خواهد کشاند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.