یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶

با فیلمسازان در برج میلاد/

ابراهیم اصغری: حضور پیشکسوتان کنار جوان‌ها از نکات مثبت جشنواره فیلم فجر است

ابراهیم اصغری*

ابراهیم اصغری با بیان اینکه دو فیلم «تبسم گرگ» و «فرشته» از راهیابی به جشنواره فیلم فجر بازماند عنوان کرد: قرار گرفتن پیشکسوتات در کنار جوانها از نکات مثبت جشنواره فیلم فجر است.

ابراهیم اصغری، تهیه کننده سینما در حاشیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس عنوان کرد: من امسال دو فیلم «تبسم گرگ» و «فرشته ها» را برای حضور در جشنواره ارائه کردم که هیج کدام پذیرفته نشد، ان شاالله برای بعد از جشنواره هرچه سریعتر برای اکران این دو فیلم با توجه به شرایط اکران در سال آینده اقدام خواهیم کرد. و از آنجا که کار مشارکتی با صدا و سیما نیز است باید برای پخش تلویزیونی آن هم اقدام خواهد شد. 

 

این تهیه کننده با بیان اینکه در اولین روز از جشنواره موفق به دیدن فیلم «آقای محمودی و بانو» شده است، در رابطه با این فیلم عنوان کرد: پرداختن به برخی از مضامین که محدود به قشر خاصی از جامعه ما می شود شاید موجب این بشود که از طریق سینما به آن عام تر نگاه شود. این مضامین اگر در جهت تعالی مسائل اخلاقی باشد خیلی خوب در جهت تعالی جامعه کمک کند اما اگر مضامینی باشد که از نظز ما نکوهش می شود پرداختن به آنها شاید بتواند جامعیتی به موضوعات بدهد.

 

وی ادامه داد: موضوعاتی که شاید به یک قشر خاصی از جامعه ما مربوط می شود که به نظر من هم موضوع این فیلم نیز همین است. اینها پیامدهای خوبی را برای چه خانواده های قدیمی و چه نسل جدید نداشته باشد چون به نظرم این مضامین خانواده های ایرانی را نشانه می گیرد و حداقل برای نسل جدید شاید اگر خط قرمزها برایشان از درجه اهمیت ساقط شود تبعات مفیدی نخواهد داشت. به نظرم پرداختن به چنین مضامینی در این نوع از فیلم های تبعات منفی آن بیش از مثبتش باشد.

 

اصغری با اشاره به اینکه جوان های در جشنواره فرضت عرض اندام داشتند و فیلم های قابل دفاعی را به جشنواره ارائه کرده اند، بیان کرد: امسال هم جوانتر ها در کنار پیشکسوتان که بسیار هم نزد مردم محبوب هستند قرار گرفته اند و این به تظرن باعث جذابیت جشنواره شده است. البته چون هنوز همه آثار را ندیده ام قضاوت کردن در مورد آثار کمی زود و سخت است زیرا آثار باید فارق از اشخاص قضاوت شود امیدوارم اسم بزرگان بتواند توقع مخازبان را براورده کند و طوری نشود که در رقابت با نسل جوان از نسل پیشکسوت مایوس شویم. 

 

وی با بیان اینکه در تدارک تولید پروژه شهدای وحدت و شهید شوشتری را تحت عنوان «بهشت از جنوب شرقی» را دنبال می کنم چون چند ماه پیش مکاتبه ای را با وزیر ارشا داشتم و وی دستور داد که اینکار با حمایت وزارت ارشاد انجام بشود، همچنین چند جلساتی را با مدیران فارابی داشتیم که امیدوارم تا یک ماه آینده به نتیجه برسد و بتوانیم کار را برای اوایل سال آینده در مرحله پیش تولید و تولید قرار بدهیم. هنوز عوامل کار مشخص نشده است و منتظر هستم که شرایط تولید فیلم قطعی شود، آنگاه در مورد عوامل فیلم نیز تصمیم گیری خواهد شد.

 

اصغری در رابطه با داستان و موضوع فیلم بیان کرد: داستان این فیلم مربوط می شود به شرایط استان سیستان و بلوچستان در سال 1388  و قصه هم مربوط به اتقاقی که منجر به ورود شهید شوشتری به آن منطقه می شود. 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.