یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

در گفت‌وگو با سینماپرس عنوان شد؛

فیلمنامه «بیداری برای سه روز» بر پایه بداهه پردازی پرویز پرستویی

پرستویی

امینی در مورد چگونگی پرداخت فیلمنامه برای فیلم سینمایی «بیداری برای سه روز» گفت: ما یک ایده مرکزی داشتیم اما چیزی به عنوان فیلمنامه مطرح نبود و بیشتر داستان براساس بداهه پردازی پرویز پرستویی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم سینمایی «بیداری برای سه روز» به کارگردانی مسعود امینی تیرانی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی که در بخش نوعی تجربه در سی دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در پایان مراحل فنی است. این فیلم در مدت زمانی سه روزه و بدون توقف فیلمبرداری شد. در واقع تمام عوامل فیلم ۷۲ ساعت را از هشت صبح ۲۹ مرداد تا یکم شهریور بیدار مانده و حتی یک لحظه هم استراحت نکردند تا همه چیز در این کار طبیعی به نظر برسد.

 

مسعود امینی تیرانی کارگردان این فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: نوع کاری که انجام می دادیم اینگونه بود که باید در سه روز متوالی این فیلم را به پایان فیلمبرداری می رساندیم و  زمان فیلم حدود ۸۵ دقیقه است و من از نتیجه کار راضی هستم. در ساخت فیلم تجربی من خیلی به جایزه فکر نمی کنم و بازخورد های فیلم را می خواهم ببینیم.

 

وی اظهار داشت: فیلم سینمایی «بیداری برای سه روز» یک تجربه ای بود که بر اساس یک فرم سینمایی اتفاق افتاده است و تقریبا بخش عمده فیلم به شکل بداهه با حضور پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی شکل گرفته است. یک ایده مرکزی داشتیم که بر اساس آن دو بازیگر در سه روز ایده را پرورش می دهند و پیرامون آن ایده شروع به کار کردن می کنند، بر این اساس ما به یک خط روایی یا شکل نزدیک به داستان برسیم.

 

امینی تیرانی گفت: در حقیقت من چیزی از قبل نوشته شده به معنی فیلمنامه نداشتم و این باعث می شد شکل کارگردانی فیلم هم متفاوت باشد ولی قبل از کار تحقیقات زیاد و هماهنگی زیادی را با گروه تمرین کرده بودیم.فرم ساختن این فیلم اینگونه بود که همزمان با فیلمبرداری فیلمنامه هم به نگارش در آید.به دلیل شرایط و قرارداد هایی که از قبل طراحی کردیم و میزان آزادی که به بازیگر داده بودیم و نداشتن خط داستانی بخشی از کار همراه شدن من با بداهه پردازی بود ولی این به معنی آن نیست آنها آزاد بودند و هر چه اتفاق می افتاد را من می پذیرفتم.

 

در توضیح داستان فیلم امده است: روحش پریشان است و خواب به چشمش نمی آید...افکارش هشیارند! هشیار تر از هر زمان دیگری. شب و روز برایش یکی شده و فقط می تواند در تخت خواب این پهلو و آن پهلو شود. برای سه روز بی خوابی کشیدن سنگین ترین جریمه برای هر انسانی است. جریمه ای که دامنگیر  پرویز و سهیلا شد...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.