دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶

کارگردان «قایقی روی آب»: پرداخت به فیلم‌های دفاع مقدس نگاهی به روز می‌خواهد

قایقی روی آب

سیف‌الله یزدانی با بیان اینکه فیلم کوتاه «قایقی روی آب» با موضوع دفاع مقدس هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد، عنوان کرد: باید فیلمسازان نوع نگاه خود را نسبت به مقوله دفاع مقدس تغییر داده و متفاوت تر از گذشته به این حوزه بپردازند. می توان با تلفیق موضوعات روز با نشانه هایی از موقعیت جنگ و دفاع مقدس، به آن نگاه متفاوت دست یافت.

سیف الله یزدانی، کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه فیلم کوتاه «قایقی روی آب» هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد، در رابطه با این فیلم عنوان کرد: «قایقی روی آب» فیلمی با موضوع دفاع مقدس است و داستان آن نیز در رابطه با یک پستچی است که نامه رزمنده‌ها را به خط مقدم جبهه آورده و در این میان با پسربچه‌ای آشنا می‌شود که به صورت غیر مجاز به خط مقدم آمده است.

 

وی ادامه داد: این فیلم در مدت 10 دقیقه، محصولی از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که تمام مراحل تصویر برداری آن در شهرک دفاع مقدس انجام شده است. این فیلم پس از طی کردن مراحل تولید آماده نمایش خواهد شد و در نظر داریم که در اولین جشنواره پیش رو آن را شرکت بدهیم.

 

قایقی روی آب

کارگردان فیلم کوتاه «از دورن آینه» با بیان اینکه لازم است که رویکرد جدیدی نسبت به موضوع دفاع مقدس در فیلم کوتاه ایجاد شود، تصریح کرد: موضوعات تکراری موجب ضعیف شدن کارها در حوزه فیلم های کوتاه دفاع مقدس شده است، باید فیلمسازان نوع نگاه خود را نسبت به مقوله دفاع مقدس تغییر داده و متفاوت تر از گذشته به این حوزه بپردازند. می توان با تلفیق موضوعات روز با نشانه هایی از موقعیت جنگ و دفاع مقدس، به آن نگاه متفاوت دست یافت.

 

یزدانی در رابطه با راهکار دور شدن فیلم کوتاه با موضوع دفاع مقدس از شعارزدگی عنوان کرد: مسئولین باید اجازه بدهند که فیلمسازان با ذهنیت بازتری عمل کرده و آزادی عمل داشه باشند. اگر هر فیلمسازی بتواند با آزادی عمل بیشتری کار کند قطعا ایده های نو و خلاقیت های بیشتری وارد کار شده و فیلم ها از شعار زدگی دور می شود.

 

قایقی روی آب

گفتنی است سایر عوامل فیلم کوتاه «قایقی روی آب» عبارتند از، تصویربردار؛ علی عسکری/ صدابردار؛ حمید طاهری/ مدیرتولید؛ حسین سیاحت/ طراح صحنه و لباس؛ علی احمدی/ طراح گریم؛ داود جلیلی/ منشی صحنه؛ رضا برزگر/ عکاس؛ اسماعیل میرزایی/ و بازیگران؛ محد عربی و امیرمحمد خانی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.