جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

اصغری: جشنواره فجر می‌تواند محل تشویق بومی‌گرایی در سینما باشد/ «پنج شنبه آخرماه» بعد از صفر اکران می‌شود

پنج شنبه آخر ماه

تهیه کننده فیلم «پنج شنبه آخر ماه» ضمن اشاره به این که جشنواره فجر می‌تواند محل تشویق بومی‌گرایی در سینما باشد گفت: اگر مشکلی به وجود نیاید بعد از ماه صفر بین 18 تا 20 دی ماه به صورت آزاد این فیلم را اکران خواهیم کرد.

ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم «پنج شنبه آخرماه» درباره اکران این فیلم به سینماپرس گفت: این فیلم بضاعت این را دارد که مخاطب خودش یعنی نسل جوان را جذب کند، در هر صورت باید اتفاقات دیگری برای حاشیه فیلم ها بیافتد که امیدوارم این اتفاقات بتواند به نفع فیلم باشد، هر چند که اکنون در آستانه جشنواره فیلم فجر هستیم، خیلی مسائل سینما و اکران تحت تاثیر جشنواره قرار می گیرد، با توجه به اینکه اکران این فیلم بدون سرگروه انجام می شود مشکلات خودش را به دنبال خواهد داشت، مطمئنم مخاطب از دیدن این فیلم راضی خواهد بود و فضای مفرحی دارد.

اصغری درباره کارگردانی «ماشاالله شاه مرادی» به عنوان کار اول، افزود: سال هاست شاه مرادی در عرصه های مختلف سینما فعالیت دارد، به نظر می آید آدمی هست که سینما را می شناسد و سرعت بالایی در انجام و اجرای کارگردانی دارد که به نظرم برای فیلم های اول امتیاز خیلی خوبی باشد.

تهیه کننده «به کبودی یاس» درباره فیلم هایش در جشنواره فیلم فجر گفت: دو فیلم «تبسم گرگ» به کارگردانی جواد علیزاده و فیلم «فرشته» به کارگردانی حسن آخوندپور به عنوان کار اول به دفتر جشنواره تحویل داده شد.

وی ادامه داد: فیلم «فرشته» یک داستان اجتماعی دارد که در مشهد با مشارکت صدا و سیمای خراسان ساخته شده است و از بازیگران خراسانی استفاده کردیم.

اصغری درباره فیلم های بومی گفت: در دوفیلمی که به جشنواره ارائه دادیم، از عوامل بومی استفاده کردیم، قصه «تبسم گرگ» درباره شکارچی است که به دلیل مشکلات مالی مجبور می شود که به شکار غیرمجاز روی بیاورد و خانواداه اش را دچار مشکلاتی می کند، در حالی که دراین فیلم از بازیگر حرفه ای و شناخته شده ای مثل خانم پردیس افکاری و لیلا برخورداری استفاده کردیم.

اصغری در پایان درباره پرداخت فیلم های به فضای بومی گفت: رفتن به سمت ساخت این فیلم خیلی خوب است اما باید ظرفیت ایجاد شود، اهالی رسانه و منتقدان می توانند به این رشد این فیلم های کمک کنند و جشنواره می تواند از دیگرعوامل مهم در اشتیاق بین فیلمسازان برای بومی شدن باشد.

«پنجشنبه آخر ماه» فیلمی به کارگردانی ماشاءاله شاهمرادی زاده و نویسندگی علی مینایی ساختهٔ سال ۱۳۹۰ است و محمود پاک نیت،شبنم قلی خانی،سینا سهیلی از بازیگران این فیلم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.