سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ وظایف و انتظارات

پژمان‌فر: شورای عالی انقلاب فرهنگی متاسفانه در عرصه سینما وارد نشده است

پژمان فر

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر گفت: از مشکلاتی که ما در مسایل فرهنگی داریم نبود تعامل میان کمیسیون فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همین امر موجب آن شده که متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه سینما وارد نشود.

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر؛ نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در زمینه فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اگر به بخش های کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی نگاه کنیم متوجه کارهای بزرگی که در مدت فعالیت خود انجام داده است، می شویم؛ اما با در نظر گرفتن گزارشی که رهبر انقلاب اسلامی در جلسه ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردند قرار بر این شد آن قسمت هایی که انجام نگرفته را به اطلاع مردم برسانند که فکر می کنم شورای انقلاب فرهنگی در ارتباط با بعضی بخش ها از جمله بحث مباحث هنری و سینما نتوانسته یک ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانسته مسایل مجموعه فرهنگی- هنری را حل و فصل کند و مشکلاتی که می تواند در این حوزه به دست آن ها  بررسی شود را مورد بررسی دقیق قرار نداده است. یک مشکلاتی که ما در مسایل فرهنگی داریم این است که تعامل بین کمیسیون فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور دقیق روشن نیست. باید روشن کرد که دو چه جایگاهی دارند، چگونه باید مسایل را با هم پیگیری کنند و در چه مسایلی باید تفاهم داشته باشند.

نماینده کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مهم که این شورا خیلی در عرصه سینما وارد نشده است، افزود: تدوین سند چشم انداز سینما توسط شورا یک امر کاملا ضروری است که باید هر چه سریعتر انجام شود و در آن تعاملات بخش ها و پیگیری های مسایل به صورت مکتوب آورده شود اما متاسفانه این کار صورت نگرفته و این اشکال به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد است.

وی ادامه داد: ما تا جایی که می توانستیم در این زمینه تلاش کرده ایم. من به نوبه خود تلاش کردم تا نشست هایی را با شورای انقلاب فرهنگی داشته باشیم تا در این نشست ها  بتوانیم موضوع و مسایل را تا حدی حل و فصل کنیم و بالاخره در یک فضای مشارکتی میان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مسایل را جلو ببریم؛ اما به دلایل مختلفی این اتفاق نیافتاد. فکر می کنم احتیاج است در این موضوع مقداری تعامل بیشتر میان مجلس و شورای انقلاب فرهنگی وجود داشته باشد و صورت گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.