چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

بازیگر سریال «هفت سنگ»:

تنوع در نقش‌های سریالی وجود ندارد/ مردم به نشاط نیاز دارند

عزت الله مهرآوران

عزت الله مهرآوران یکی از بازیگران سریال «هفت سنگ» معتقد است: متاسفانه در بیشتر سریال ها نقش ها تکرار می شوند، تنوع در نقش ها وجود ندارد و فضای بیشتر سریال ها درام و غمگین است. مردم همان اندازه که به فیلم های درام، تاریخی و...نیاز دارند به همان اندازه نیز به نشاط نیاز دارند.

«هفت سنگ» عنوان سریالی طنز به کارگردانی «علیرضا بذرافشان» است که برای پخش از شبکه سه تولید می شود  و هم اکنون نیز 10 قسمت تا پایان تصویر برداری این سریال باقی مانده است.

عزت الله مهرآوران یکی از بازیگران این سریال در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در رابطه با نقش خود در این سریال اظهار داشت: «هفت سنگ» یک سریال آپارتمانی است که در روایتگر داستان سه خانواده است، من در نقش «دایی» که یک انسان شوخ و شاد است در این سریال حضور دارم. این شخصیت در گذشته کشتی گیر بوده است و با احترام سایر ساکنین این آپارتمان ها مواجه می شود، در حقیقت نقش من میان کمدی و طنز معلق است.

 

این بازیگر با بیان اینکه خندیدن حق مردم و مخاطبان تلویزیون است در رابطه با تولید سریال های طنز و کمدی در صدا و سیما عنوان کرد: هنگامی که مدیران و سیاست گذاران با سلیقه و خواسته های مردم آشنا باشند، به طور یقین به تولید سریال هایی منطبق بر خواست آنها اقدام می کنند، اما متاسفانه هنوز این فرهنگ در میان مدیران به وجود نیامده است که می توانیم برخی از مسائل جدی را در قالب طنز و کمدی به مخاطبان عرضه کنیم، مردم همان اندازه که به فیلم های درام، تاریخی و...نیاز دارند به همان اندازه نیز به نشاط نیاز دارند بنابراین به نظر من باید تولید چنین سریال هایی به عنوان یکی از اولویت های سریال سازی قرار بگیرد.

 

وی افزود: متاسفانه در بیشتر سریال ها نقش ها تکرار می شوند، تنوع در نقش ها وجود ندارد و فضای بیشتر سریال ها درام و غمگین است. باید تنوع بیشتری در سریال ها اتفاق بیافتد و طنز و کمدی از جمله مواردی است که می تواند موجب ایجاد تنوع در برنامه های صدا و سیما شود.

 

مهرآوران با بیان اینکه بیشتر نقش هایی که ایفا می کند در حوزه طنز و کمدی است در رابطه با تفاوت میان نقش طنز و کمدی عنوان کرد: برای یک بازیگر نقش طنز و جدی فرق نمی کند زیرا بازیگر وقتی یک نقش را خلق می کند از آن لذت می برد، اما به اعتقاد من کمدی و طنز انتهای بازیگری است، شخصی که مدت ها کار جدی کرده است وقتی می خواهد یک نقش طنز و یا کمدی را بازی کند باید خیلی برای آن زحمت بکشد زیرا کمدی و طنز به اولین مسئله ای که نیاز دارد، انعطاف است و اگر یک بازیگر طنز انعطاف پذیر نباشد نمی تواند لحظه های زیبا خلق کند.

 

وی تصریح کرد: در کمدی همه چیز زاینده است، به این معنا که آفرینش هر لحظه موجب خلق لحظه های بعد می شود بنابراین من فکر می کنم که یک کمدین خالق و زاینده لحظه های ناب است، ما هر کداممان به اندازه کافی در زندگی روزمره جدی هستیم به همین علت فکر می کنم که این جدی بودن کافی است و باید گاهی نیز به فکر نشاندن خنده بر لب های مردم باشیم.

 

این بازیگر در پایان در رابطه با سریال «هفت سنگ» خاطر نشان کرد: علیرضا بذرافشان از افرادی است که به خوبی طنز و کمدی را می شناسد، وقتی یک هنرپیشه توسط این کارگردان هدایت می شود حس امنیت دارد زیرا می داند از سوی شخصی راهنمایی می شود که کار خود را به خوبی بلد است، من فکر می کنم که سریال «هفت سنگ» یکی از بهترین سریال های طنزی می شود که در سالهای اخیر از تلویزیون پخش شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.