دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰

کارگردان انیمیشن «عاشورائیان» عنوان کرد:

بچه ها می پرسند چرا به جای صورت ائمه در انیمیشن چراغ روشن است؟

انیمیشن عاشورائیان

انیمیشن عاشورائیان به کارگردانی ناهید صمدی، از انیمیشن‌های پرطرفداری است که با موضوع مسلم ابن عقیل از شبکه های مختلف پخش شده است. وی معتقد است عاشورا و ائمه اطهار(ع) موضوعاتی هستند که باید با احتیاط به طرف آنها رفت زیرا کوچکترین اشتباه موجب مخاطب گریزی می‌شود.

ناهید صمدی، کارگردان انیمیشن عاشورائیان ضمن بیان اینکه علاقه زیادی به ادامه فعالیت های بیشتر در حوزه انیمیشن هایی با موضوعات و محتواهای دینی دارد، اظهار داشت: هرچه قدر به تولید انیمیشن‌هایی که در رابطه با مذهب و ایدئولوژهای مردم بپردازیم بازهم کم است، رسالتی که هنرمندان مسلمان و شیعه در رابطه با دین و مذهبشان دارند باید در آثارشان نیز نمود پیدا کند.

 

وی در رابطه با تولیدات انیمیشن‌هایی در رابطه با عاشورا اظهار داشت: عشق به امام حسین(ع) و عاشورا در جان ما نفوذ کرده است، بنابراین بهتر است سرمایه های ما در راه تولید آثاری حرکت کنند که با این اعتقادات مردم سازگار باشند، من نیز بر اساس همین اعتقادات وقتی کار «عاشورائیان» را دیدم خودم پیشنهاد کردم که این انیمیشن را بسازم.

 

انیمیشن عاشورائیان

صمدی یکی از ضعف‌های تولید انیمیشن های مربوط به ائمه اطهار را عدم اجازه برای نمایش چهره آنها خواند، و گفت: مخاطبان انیمیشن ها بیشتر کودکان هستند و کودکان نیز نمی توانند درک کنند که چرا چهره این بزرگواران به نمایش گذاشته نمی شود، خیلی از مواقع می پرسند که چرا چراغ به جای چهره این شخصیت گذاشته شده است، من در یکی از کارهایم که در حال تولید است چهره یکی از اولیا را به تصویر کشیده ام اما با مخالفت های جدی روبه رو شدم. من موافق این مسئله نیستم و معتقدم باید راه حلی برای این مسئله اندیشیده شود.

 

انیمیشن عاشورائیان

این کارگردان انیمیشن تصریح کرد: مسئله عاشورا و سایر مناسبت های مذهبی و اسلامی موضوعاتی هستند که باید با احتیاط به طرف آنها رفت زیرا با یک اشتباه کوچک ممکن است به جای جذب مخاطب با مخاطب گریزی مواجه شویم، بنابراین باید زبان بیان مناسب برای پرداخت داستان انتخاب شده و اطلاعات کافی نیز در این زمینه داشته باشیم.

 

صمدی در ادامه گفت: منظورم از زبان بیان، تکنیک هایی است که منجر به موفقیت کار می شود، همچنین تیم حرفه ای باید برای این نوع از کارها به کار گرفته شود در غیر این صورت نمی توانیم به موفقیت کار امید داشته باشیم.

 

صمدی در رابطه با انیمیشن عاشورائیان خاطر نشان کرد: این انیمیشن از تولیدات مرکز پویانمایی صبا است، من وقتی به عنوان کارگردان با این پروژه همراه شدم مجبور به تغییر بخشی از متن شدم زیرا فیلمنامه مناسب کار انیمیشن نبود، ایده و طرح اولیه این کار توسط مهران رجبی نوشته شده بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.